Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran neuvottelevat rauhasta, kun taas Suomessa uhkaa sähköpula 2030-luvulla. Uudessakaupungissa kadonnut nainen herättää huolta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Venäjä hyökkäsi drooneilla rahtialukseen, joka oli matkalla Ukrainaan. Iskussa kuoli ainakin yksi henkilö, joka oli aluksen kokki. Kahdeksan merimiestä pakeni pelastuslautalle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Venäjä hyökkäsi drooneilla rahtialukseen, joka oli matkalla Ukrainaan. Iskussa kuoli ainakin yksi henkilö, joka oli aluksen kokki. Kahdeksan merimiestä pakeni pelastuslautalle.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.6.2026 klo 09:18, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venäjä iski rahtialukseen Ukrainassa • Venäjä iski drooneilla rahtialukseen Ukrainassa • Venäjä iski rahtialukseen.
Venäjä iski rahtialukseen
Venäjä käytti drooneja rahtialuksen iskemiseen, kun alus oli matkalla Ukrainaan. Iskussa kuoli yksi henkilö, joka oli kokki. Kahdeksan muuta merimiestä pakeni pelastuslautalle. Merimiehet olivat eri kansallisuuksia, kuten Turkista ja Intiasta.
Venäjä hyökkäsi drooneilla rahtialukseen, joka oli matkalla Ukrainaan. Iskussa kuoli ainakin yksi henkilö, joka oli aluksen kokki. Kahdeksan merimiestä pakeni pelastuslautalle.
Venäjä hyökkäsi drooneilla rahtialukseen, joka oli matkalla Ukrainaan. Iskussa kuoli ainakin yksi henkilö, joka oli Egyptin kansalainen ja toimi aluksen kokkina. Kahdeksan merimiestä onnistui pakenemaan pelastuslautalle.
Venäjä iski drooneilla rahtialukseen, joka matkasi Ukrainaan. Iskussa kuoli yksi henkilö, joka oli aluksen kokki. Kahdeksan merimiestä onnistui pakenemaan pelastuslautalle.
Viimeisimmissä Venäjän iskuissa Ukrainaan on kuollut ainakin kolme ihmistä. Dnipropetrovskin alueella yksi kuoli ja yhdeksän haavoittui, kun taas Poltavan alueella kaksi ihmistä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Ukrainan hyökkäys Moskovassa aiheutti vahinkoa öljynjalostamolle, kun venäläinen ilmatorjuntaohjus ilmeisesti osui omaan säiliöönsä. Isku herätti huomiota ja johti humoristisiin reaktioihin sosiaalisessa mediassa.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Venäläinen drooni osui turkkilaiseen rahtialukseen Victress, mikä aiheutti suuren tulipalon. Isku tapahtui Mustallamerellä ja vaikutti aluksen yhdeksänhenkiseen miehistöön, joka saatiin pelastettua. Ukrainan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Krimin viranomaiset ovat keskeyttäneet bensiinin myynnin siviilikäyttöön Ukrainan hyökkäysten vuoksi. Polttoainetta myydään vain valtion virastoille, jotka huolehtivat alueen toiminnoista ja turvallisuudesta. Ukrainan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Ukrainan merivartiosto kertoo Venäjän häiritsevän rahtilaivoja Mustalla merellä. Merimiinat ja Venäjän toimet uhkaavat Ukrainan tuontia ja vientiä. Merivartiosto pyrkii suojaamaan kauppalaivoja tarkastamalla…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Venäjän polttoainekriisi on laajentunut yli 50 alueelle, mukaan lukien miehitetyille alueille Ukrainassa. Polttoaineen jakelua yksityisautoille rajoitetaan, ja tankkausrajoituksia on asetettu useilla alueilla.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Ukraina
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.