Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Albanian pääministeri Edi Raman hallinto kohtaa kasvavaa tyytymättömyyttä. Raivoa on herättänyt luksusmatkailuhanke, joka uhkaa luonnonsuojelualueita. Kansalaiset ovat huolissaan hallituksen salaisista päätöksistä ja ympäristön suojelusta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Albanian pääministeri Edi Raman hallinto kohtaa kasvavaa tyytymättömyyttä. Raivoa on herättänyt luksusmatkailuhanke, joka uhkaa luonnonsuojelualueita. Kansalaiset ovat huolissaan hallituksen salaisista päätöksistä ja ympäristön suojelusta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.6.2026 klo 19:29, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Albaniassa kuohuu poliittinen kriisi • Albanian poliittinen tilanne kuohuu.
Albanian poliittinen kriisi syvenee
Albanian pääministeri Edi Rama on ollut vallassa 13 vuotta. Hänen hallintoaan kohtaan on noussut tyytymättömyyttä, erityisesti luksusmatkailuhankkeen vuoksi. Hanke uhkaa luonnonsuojelualueita, ja kansalaiset ovat raivoissaan. Ihmiset pelkäävät hallituksen salaisia päätöksiä ympäristön kustannuksella.
Albanian pääministeri Edi Raman hallinto kohtaa kasvavaa tyytymättömyyttä. Raivoa on herättänyt luksusmatkailuhanke, joka uhkaa luonnonsuojelualueita. Kansalaiset ovat huolissaan hallituksen salaisista päätöksistä ja ympäristön suojelusta.
Albanian pääministeri Edi Rama on johtanut maata 13 vuotta, mutta tyytymättömyys hänen hallintoonsa kasvaa. Vaikka vastustajia ei ole ilmestynyt, kansalaisten huoli ympäristöstä ja poliittisesta järjestelmästä on lisääntynyt. Tilanne…
Albaniassa on mielenosoitettu 20 päivää peräkkäin Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin perheen hotellihanketta vastaan. Mielenosoitukset liittyvät suunnitelmiin rakentaa luksushotelli alueelle, jota muuttolinnut, erityisesti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Albania
Yhdysvallat ja Iran ovat aloittamassa neuvotteluja Sveitsin Bürgenstockissa. Neuvottelujen aiheina ovat Iranin ydinohjelma ja aselepo Libanonissa. Yhdysvaltoja edustaa varapresidentti J. D. Vance,…
Ulkomaat
Bolivian presidentti Rodrigo Paz on julistanut maahan 90 päivän hätätilan vastauksena jatkuviin mielenosoituksiin. Mielenosoittajat, mukaan lukien alkuperäiskansat ja ammattiliitot, vaativat presidentin eroa…
Ulkomaat
Claude Guillemot, Ubisoftin perustajiin kuuluva, on kuollut lento-onnettomuudessa Ranskassa. Onnettomuus tapahtui La Baulessa, ja Guillemotin omistama Cessna 421 -pienkone syöksyi maahan. Onnettomuudessa…
Ulkomaat
Iran on ilmoittanut mahdollisesta Hormuzinsalmen sulkemisesta Israelin iskujen vuoksi Libanoniin. Tällä hetkellä ei ole varmuutta siitä, onko salmi jo suljettu vai onko…
Ulkomaat
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump esitteli uuden Air Force One -lentokoneen, joka on saatu lahjaksi Qatarilta. Koneen sisustus on ylellinen, ja Trump korosti…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.