Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran neuvottelevat rauhasta, kun taas Suomessa uhkaa sähköpula 2030-luvulla. Uudessakaupungissa kadonnut nainen herättää huolta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Seitsemänvuotias Ronja Bister sai saukon pureman juhannusaattona Linnanjärven rannalla. Tytön isä kertoi, että Ronja oli vilvoitellut vedessä, kun saukko puri häntä jalasta. Perhe soitti päivystykseen, jossa tytölle annettiin antibioottikuuri.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Seitsemänvuotias Ronja Bister sai saukon pureman juhannusaattona Linnanjärven rannalla. Tytön isä kertoi, että Ronja oli vilvoitellut vedessä, kun saukko puri häntä jalasta. Perhe soitti päivystykseen, jossa tytölle annettiin antibioottikuuri.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.6.2026 klo 18:16, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Helsingin Sanomat, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Saukko puri lasta Parkanossa • Saukko puri lasta juhannuksena Parkanossa • Saukko puri tyttöä jalasta.
Saukko puri lasta rannalla
Ronja Bister, seitsemänvuotias tyttö, sai saukon pureman juhannusaattona Parkanossa. Hän oli kastamassa jalkojaan vedessä, kun saukko puri häntä jalasta. Ronja alkoi itkeä ja kertoi isälleen, mitä tapahtui. Perhe soitti päivystykseen, ja Ronja sai antibioottikuurin puremaan.
Seitsemänvuotias Ronja Bister sai saukon pureman juhannusaattona Linnanjärven rannalla. Tytön isä kertoi, että Ronja oli vilvoitellut vedessä, kun saukko puri häntä jalasta. Perhe soitti päivystykseen, jossa tytölle annettiin…
Juhannusaattona saukko puri seitsemänvuotiasta tyttöä jalasta Parkanossa. Perhe tunnisti eläimen saukoksi, ja tyttö vuoti verta. Tapahtuma herätti huomiota alueella.
Seitsemänvuotias Ronja Bister sai saukon puraisun jalkaansa juhannusaattona Parkanossa. Tyttö oli vilvoitellut jalkojaan rantavedessä, kun saukko yllättäen hyökkäsi. Puraisun seurauksena jalasta vuoti verta.
Suomessa juhannusaattoa vietetään poutaisessa ja aurinkoisessa säässä. Lämpötilat nousevat 20–22 asteeseen, ja sisämaassa voidaan saavuttaa jopa 23 astetta. Itä-Suomessa lämpötilat ovat alhaisempia,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus
Juhannussunnuntaina sää pysyy lämpimänä, mutta yöllä Ruotsista saattaa saapua sade- ja ukkoskuuroja Suomeen. Erityisesti maan pohjoisosissa on odotettavissa voimakkaita kuuroja ja tuulenpuuskia.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus
Juhannuspäivänä sää on pääasiassa lämmin, erityisesti maan länsiosassa, missä lämpötilat nousevat yli 20 asteen. Lapissa sen sijaan on luvassa sateita ja viileämpää…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus
Muhoksella havaittiin harvinainen töyhtökiuru, joka pesi ensimmäistä kertaa Suomessa. Lintuharrastajat löysivät paikalta kaksi aikuista lintua ja kolme poikasta. Laji on taantunut Euroopassa,…
Luonto ja ympäristö
Juhannussunnuntaina Etelä- ja Keski-Suomessa nautitaan lämpimistä säistä, joissa lämpötila voi nousta jopa 28 asteeseen. Länsi-Suomessa lämpötila jää lähempänä 20 astetta, kun taas…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus
Juhannuspäivänä sää on pääosin lämmin, erityisesti maan länsiosassa, missä lämpötilat nousevat yli 20 asteen. Pohjanmaalla tuuli voimistuu ja alueelle on annettu tuulivaroitus.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.