Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran aloittavat neuvottelut Sveitsissä, kun taas Boliviaan on julistettu 90 päivän hätätila. Suomessa kymmeniä tuomioita laajassa…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Diego Maradona pelasti teini-ikäisen Paolo Sorrentinon hengen vuonna 1987. Sorrentino oli jäämässä kotiin katsomaan Maradonan peliä, mikä johti hänen pelastumiseensa. Nykyisin Sorrentino on tunnettu ja arvostettu elokuvaohjaaja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Diego Maradona pelasti teini-ikäisen Paolo Sorrentinon hengen vuonna 1987. Sorrentino oli jäämässä kotiin katsomaan Maradonan peliä, mikä johti hänen pelastumiseensa. Nykyisin Sorrentino on tunnettu ja arvostettu elokuvaohjaaja.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.6.2026 klo 16:19, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Maradona pelasti elokuvaohjaaja Sorrentinon hengen • Maradona pelasti elokuvaohjaaja Sorrentinon hengen.
Maradona pelasti Sorrentinon hengen
Diego Maradona pelasti nuoren Paolo Sorrentinon hengen vuonna 1987. Sorrentino oli 16-vuotias ja halusi jäädä kotiin katsomaan Maradonan peliä. Tämä päätös johti hänen pelastumiseensa. Nykyisin Sorrentino on kuuluisa elokuvaohjaaja.
Diego Maradona pelasti teini-ikäisen Paolo Sorrentinon hengen vuonna 1987. Sorrentino oli jäämässä kotiin katsomaan Maradonan peliä, mikä johti hänen pelastumiseensa. Nykyisin Sorrentino on tunnettu ja arvostettu elokuvaohjaaja.
Paolo Sorrentino, tunnettu elokuvaohjaaja, oli teini-ikäisenä hetken lähellä kuolemaa. Hän jäi kotiin katsomaan Diego Maradonan peliä, mikä muutti hänen elämänsä suunnan. Sorrentino on sittemmin noussut yhdeksi maailman arvostetuimmista…
Yhdysvaltalainen näyttelijä Daveigh Chase on kuollut 35-vuotiaana. Hänet tunnettiin parhaiten ääniroolistaan Disneyn Lilo ja Stitch -elokuvassa sekä roolistaan kauhuelokuvassa The Ring. Chase…
Kulttuuri
Tänä vuonna Suomessa järjestetään vain 11 juhannusfestivaalia, mikä on historiallisen vähän. Viime vuonna festivaaleja oli 14 ja vuonna 2022 jopa 18. Festivaalien…
Kulttuuri
Juhannuspäivää vietetään tänään Suomessa, ja se on myös Suomen lipun päivä. Juhannus on perinteinen kesäpäivänseisauksen juhla, joka on saanut nykyisen muotonsa vuonna…
Kulttuuri
Teatteri Fiasko on joutunut perumaan esityksiään alastonpuvuille kohdistuneen palautteen vuoksi. Ryhmä on toiminut 46 vuotta ja suunnittelee nyt matkaa Intiaan. Teatterin jäsenet…
Kulttuuri
Norjan kuningatar Sonja on kommentoinut kruununprinsessa Mette-Maritin keuhkonsiirtoa. Kuningatar kuvasi tapahtumaa fantastiseksi ja upeaksi. Mette-Marit toipuu leikkauksestaan sairaalassa useiden viikkojen ajan.
Kulttuuri
Juhannuspäivää vietetään tänään Suomessa, ja se on samalla Suomen lipun päivä. Juhannus on perinteinen kesäjuhla, joka on saanut alkunsa kesäpäivänseisauksesta. Liputus alkaa…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.