Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran aloittavat neuvottelut Sveitsissä, kun taas Boliviaan on julistettu 90 päivän hätätila. Suomessa kymmeniä tuomioita laajassa…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pohjanmaan poliisi on vanginnut yhden henkilön epäiltynä taposta Vaasassa. Vangittu henkilö liittyy perjantaina tapahtuneeseen henkirikokseen, jossa uhri kuoli vakavan väkivallan seurauksena. Poliisi ei voi toistaiseksi antaa lisätietoja tutkinnan vuoksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pohjanmaan poliisi on vanginnut yhden henkilön epäiltynä taposta Vaasassa. Vangittu henkilö liittyy perjantaina tapahtuneeseen henkirikokseen, jossa uhri kuoli vakavan väkivallan seurauksena. Poliisi ei voi toistaiseksi antaa lisätietoja tutkinnan vuoksi.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.6.2026 klo 15:46, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, MTV Uutiset, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vaasassa yksi ihminen vangittiin taposta • Vangittu henkilö juhannusaaton taposta Vaasassa • Vaasassa tapahtui henkirikos juhannusaattona.
Vaasassa vangittiin yksi henkilö
Yksi ihminen on vangittu Vaasassa. Hänet epäillään taposta, joka tapahtui perjantaina. Uhri kuoli vakavan väkivallan seurauksena. Poliisi ei kerro lisää tutkinnan takia.
Pohjanmaan poliisi on vanginnut yhden henkilön epäiltynä taposta Vaasassa. Vangittu henkilö liittyy perjantaina tapahtuneeseen henkirikokseen, jossa uhri kuoli vakavan väkivallan seurauksena. Poliisi ei voi toistaiseksi antaa lisätietoja tutkinnan…
Poliisi on pidättänyt yhden henkilön Vaasan keskustassa juhannusaaton aamupäivällä tapahtuneeseen tappoon liittyen. Hänet on esitetty vangittavaksi ja vangittu 21. kesäkuuta. Muita epäiltyjä ei ole toistaiseksi löytynyt.
Vaasan keskustassa tapahtui henkirikos ja tapon yritys juhannusaattona. Poliisi on vanginnut yhden epäillyn, mutta muita epäiltyjä ei ole toistaiseksi löytynyt. Tapahtumapaikalla kuoli yksi henkilö, ja poliisi jatkaa tutkintaa.
Vaasassa tapahtui perjantaina väkivaltarikos, jossa yksi henkilö kuoli. Poliisi on vanginnut epäillyn, joka saatiin kiinni keskustasta heti tekojen jälkeen. Tapahtumaan ei liity muita epäiltyjä.
Vaasan keskustassa tapahtui juhannusaattona tappo, johon liittyen poliisi on pidättänyt yhden henkilön. Vangitseminen tapahtui sunnuntaina, ja muita epäiltyjä ei ole tällä hetkellä tiedossa. Poliisi sai ilmoituksen rikoksesta perjantaina.
Vaasassa tapahtui perjantaina aamupäivällä henkeen ja terveyteen kohdistunut rikos. Poliisi on saanut ilmoituksen rikoksesta Asemakadun läheisyydessä ja pyytää yleisöltä havaintoja kahdesta miehestä,…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Pohjanmaa
Vaasan Asemakadulla tapahtui juhannusaattona vakava väkivallanteko, joka on luokiteltu tapoksi. Uhri menehtyi tapahtumapaikalla, ja poliisi on ottanut kiinni useita henkilöitä tapauksen selvittämiseksi.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Poliisi
Pieksämäellä tapahtui torstaina puukotus, jossa mies kuoli. Poliisi sai ilmoituksen puukotuksesta ja epäilee, että tappelun aikana yksi henkilö käytti teräasetta. Neljä henkilöä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Tappo
Vaasassa on tapahtunut henkeen ja terveyteen kohdistunut rikos, joka on herättänyt paikallisessa yhteisössä huolta. Poliisi tutkii tapausta ja kerää todisteita selvittääkseen rikoksen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Rikos
Vaasassa Asemakatu 37:n kohdalla tapahtui perjantaina henkeen ja terveyteen kohdistunut rikos. Poliisi etsii havaintoja kahdesta miehestä, joista toinen liikkuu sähköpotkulaudalla. Miehellä on…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Poliisi
Oulussa poliisi epäilee kahta henkilöä törkeästä ryöstöstä, joka tapahtui keskiviikkona. Ulkoilijoilta vaadittiin rahaa teräaseella uhaten, ja heiltä vietiin omaisuutta. Epäillyt saatiin kiinni…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.