Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kuluttajat voivat tilata alkoholia kotiovelleen aikaisintaan vuodenvaihteessa, sillä lain voimaantulosta alkaa kuuden kuukauden siirtymäaika.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tahkolahdella veteen juhannuspäivänä vajonneen nuoren miehen etsintöjä jatketaan tänään. Etsinnät ovat tauolla, mutta ne jatkuvat koiran avulla, kun tilanne rauhoittuu. Etsinnöissä käytetään myös venettä ja muita välineitä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tahkolahdella veteen juhannuspäivänä vajonneen nuoren miehen etsintöjä jatketaan tänään. Etsinnät ovat tauolla, mutta ne jatkuvat koiran avulla, kun tilanne rauhoittuu. Etsinnöissä käytetään myös venettä ja muita välineitä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.6.2026 klo 12:40, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tahkolla veteen vajonneen etsinnät jatkuvat • Etsinnät jatkuvat veden alle vajonneen miehen vuoksi.
Tahkolla etsintöjä jatketaan tänään
Tahkolla etsintöjä jatketaan nuoresta miehestä, joka vajosi veteen juhannuspäivänä. Etsintöjä on tauolla, mutta ne jatkuvat koiran avulla. Koira etsii hajuaistinsa avulla. Etsinnöissä käytetään myös venettä ja muita välineitä.
Tahkolahdella veteen juhannuspäivänä vajonneen nuoren miehen etsintöjä jatketaan tänään. Etsinnät ovat tauolla, mutta ne jatkuvat koiran avulla, kun tilanne rauhoittuu. Etsinnöissä käytetään myös venettä ja muita välineitä.
Poliisi jatkaa juhannuspäivänä veden alle vajonneen nuoren miehen etsintöjä Tahkolla. Etsinnät ovat käynnissä sunnuntaina, ja viranomaiset tekevät kaikkensa löytääkseen miehen.
Tahkolla lauantaina nuori mies vajosi veden alle juhannusfestivaalien aikana. Etsinnät jatkuvat sunnuntaina, ja apuna on vesietsintään koulutettuja koiria sekä etsintäveneitä. Poliisi käyttää…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tahko, #Poliisi
Tahkolla juhannusfestareiden aikana nuori mies upposi Tahkolahteen. Etsinnät jatkuivat useita tunteja, mutta tuloksetta. Poliisi ilmoittaa, että etsintöjä jatketaan myöhemmin.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tahko, #Poliisi
Kuopiossa juhannusaattona syttyi tulipalo, jossa nainen menehtyi. Nainen palasi sisälle sammuttamaan paloa, mutta jäi palavaan taloon. Mikkelissä yksi mies hukkui soutuveneen kaaduttua.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kuopio
Tahkolla Kuopion Nilsiässä yksi henkilö on vajonnut veden alle, ja pelastustoimet ovat edelleen käynnissä. Pelastuslaitoksen mukaan sukeltajat, helikopteri ja poliisi osallistuvat etsintöihin.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tahko, #Kuopio
Kuopion poliisi on siirtänyt huutokauppansa verkkoon, jossa myynnissä on yli 360 löytötavaraa. Tarjontaan kuuluu muun muassa sähkötyökaluja, vanhoja markan seteleitä ja kameran…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kuopio, #Poliisi
Poliisi etsii 74-vuotiasta miestä, joka on kadonnut Ruskolla. Mies on poistunut asunnostaan ja liikkuu todennäköisesti kävellen. Poliisi pyytää havaintoja hätänumeroon 112.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.