Nimipäivä:
Into
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Iran on ilmoittanut mahdollisesta Hormuzinsalmen sulkemisesta Israelin iskujen vuoksi Libanoniin. Albaniassa on mielenosoitettu 20 päivää peräkkäin Yhdysvaltain presidentti…


Juhannussunnuntaina odotetaan ukkosia

Aihesivu: Juhannussunnuntaina odotetaan ukkosia

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Juhannussunnuntaina sää on lämmin, mutta yöllä Ruotsista voi saapua sade- ja ukkoskuuroja Suomeen. Ilmatieteen laitoksen mukaan erityisesti maan pohjoisosissa voi esiintyä voimakkaita ukkosia ja tuulenpuuskia. Etelässä ja kaakossa varoitukset ovat voimassa päivän aikana.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Luonto ja ympäristö
  • Päivitetty 20.6.2026 klo 18:40
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Juhannussunnuntaina sää on lämmin, mutta yöllä Ruotsista voi saapua sade- ja ukkoskuuroja Suomeen. Ilmatieteen laitoksen mukaan erityisesti maan pohjoisosissa voi esiintyä voimakkaita ukkosia ja tuulenpuuskia. Etelässä ja kaakossa varoitukset ovat voimassa päivän aikana.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.6.2026 klo 18:40, pääluokka Luonto ja ympäristö.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Juhannussunnuntaina odotetaan ukkosia • Juhannussunnuntaina odotetaan ukkosia.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 20.6.2026 klo 18:40.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Luonto ja ympäristö.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Juhannus, #IlmatieteenLaitos, #Ukkosvaroitus.

Selkokielinen yhteenveto

Juhannussunnuntaina on ukkosia

Juhannussunnuntaina sää on lämmin. Yöllä voi tulla ukkoskuuroja, erityisesti pohjoisessa. Etelässä ukkosvaroitus on voimassa päivällä. Lauantaina oli lämmintä, mutta Lapissa satoi. Sunnuntaina voi olla hellettä etelässä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi.
Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.