Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Iran on ilmoittanut mahdollisesta Hormuzinsalmen sulkemisesta Israelin iskujen vuoksi Libanoniin. Albaniassa on mielenosoitettu 20 päivää peräkkäin Yhdysvaltain presidentti…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jalkapallon MM-kisoissa Paraguayn Miguel Almirón sai poikkeuksellisen punaisen kortin ottelussa Turkkia vastaan. Hän peitti suunsa kädellään keskustellessaan vastustajan kanssa, mikä johti suoraan ulosajoon. Tämä on ensimmäinen kerta, kun tällainen tilanne on johtanut punaisen kortin näyttämiseen MM-kisoissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jalkapallon MM-kisoissa Paraguayn Miguel Almirón sai poikkeuksellisen punaisen kortin ottelussa Turkkia vastaan. Hän peitti suunsa kädellään keskustellessaan vastustajan kanssa, mikä johti suoraan ulosajoon. Tämä on ensimmäinen kerta, kun tällainen tilanne on johtanut punaisen kortin näyttämiseen MM-kisoissa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.6.2026 klo 16:41, pääluokka Jalkapallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Paraguayn Almirón sai punaisen kortin • Harvinainen punainen kortti MM-kisoissa.
Almirón sai punaisen kortin
Jalkapallon MM-kisoissa Miguel Almirón sai punaisen kortin. Hän peitti suunsa keskustellessaan vastustajan kanssa. Tämä tapahtui ottelussa Turkkia vastaan. Tilanne on harvinainen ja herätti keskustelua. Uuden säännön mukaan tällainen ele voi johtaa ulosajoon.
Jalkapallon MM-kisoissa Paraguayn Miguel Almirón sai poikkeuksellisen punaisen kortin ottelussa Turkkia vastaan. Hän peitti suunsa kädellään keskustellessaan vastustajan kanssa, mikä johti suoraan ulosajoon. Tämä on ensimmäinen kerta, kun…
Jalkapallon MM-kisoissa Paraguayn Miguel Almirón sai poikkeuksellisen suoran punaisen kortin suun peittämisestä keskustelun aikana. Tilanne tapahtui ottelussa Turkkia vastaan ja herätti laajaa keskustelua. Tämä on ensimmäinen kerta, kun…
Jalkapallon MM-kisat alkoivat 11. kesäkuuta ja jatkuvat 19. heinäkuuta. Turnauksessa kilpailee ennätykselliset 48 joukkuetta 12 lohkossa, ja yhteensä pelataan 104 ottelua. Otteluohjelma…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jalkapallo
Jalkapallon MM-kisoissa pelataan lauantaina lohkovaiheen toista kierrosta, jossa Ruotsi kohtaa Hollannin. Ruotsi on voittanut avausottelunsa selvästi, kun taas Hollanti tarvitsee voiton pysyäkseen…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jalkapallo
Yhdysvallat voitti Australian jalkapallon MM-turnauksessa 2–0 ja varmisti paikan pudotuspeleissä. Ottelussa Yhdysvallat teki molemmat maalinsa ensimmäisen puoliajan aikana. Seuraavaksi Yhdysvallat kohtaa Turkin…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jalkapallo
Norjan jalkapallomaajoukkueen kapteeni Martin Ödegaard on saanut voimakasta kritiikkiä avausottelustaan MM-kisoissa. Joukkuekaverit pitävät arvostelua liioiteltuna ja korostavat Ödegaardin merkitystä joukkueelle. Norja voitti…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo, #MMkisat
Ghana voitti Panaman 1–0 jalkapallon MM-turnauksen avausottelussa. Ottelu päättyi lähes maalittomaan tasapeliin, kunnes Caleb Yirenkyi teki voittomaalin lisäajan 5. Minuutilla. Tämä on…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jalkapallo
Meksikon maajoukkueen maalivahti Guillermo Ochoa ilmoitti uransa päättymisestä kuluvan MM-turnauksen jälkeen. Ochoa, 40, on pelannut yli 150 ottelua Meksikon paidassa ja debytoi…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo, #MMkisat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.