Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Vaasan Asemakadulla tapahtui vakava väkivallanteko, ja Tikkurilassa kuoli mies onnettomuudessa. Albaniassa mielenosoitetaan Trumpin hotellihanketta vastaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tulipalo syttyi juhannuspäivänä Messilän venesatamassa, jossa kolme venettä paloi. Palo alkoi yhdestä veneestä ja levisi kahteen viereiseen. Ensihoito vei kolme henkilöä jatkohoitoon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tulipalo syttyi juhannuspäivänä Messilän venesatamassa, jossa kolme venettä paloi. Palo alkoi yhdestä veneestä ja levisi kahteen viereiseen. Ensihoito vei kolme henkilöä jatkohoitoon.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.6.2026 klo 16:55, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Yle Uutiset, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kolme venettä syttyi tuleen Messilässä • Kolme venettä syttyi tuleen satamassa • Useita veneitä syttyi tuleen Messilässä.
Kolme venettä paloi Messilässä
Messilän venesatamassa syttyi tulipalo juhannuspäivänä. Palo alkoi yhdestä veneestä ja levisi kahteen muuhun veneeseen. Kolme ihmistä vietiin hoitoon. Pelastuslaitos jatkaa jälkitorjuntatoimia.
Tulipalo syttyi juhannuspäivänä Messilän venesatamassa, jossa kolme venettä paloi. Palo alkoi yhdestä veneestä ja levisi kahteen viereiseen. Ensihoito vei kolme henkilöä jatkohoitoon.
Messilän satamassa Hollolassa syttyi suuri tulipalo, jossa kolme venettä tuhoutui. Kolme henkilöä on toimitettu sairaalaan palovammojen vuoksi. Tilanne on edelleen kehittyvä.
Messilän venesatamassa Hollolassa syttyi useita veneitä palamaan. Pelastuslaitos sai palon sammutettua, mutta yksi vene paloi käyttökelvottomaksi. Onnettomuuden aikana veneessä oli ihmisiä, jotka on viety tarkastettavaksi ensihoitoon.
Messilän venesatamassa syttyi perjantaina useita veneitä tuleen. Moottorivene alkoi palaa noin kello 15.45, ja silminnäkijän mukaan palo levisi myös viereisiin veneisiin. Pelastuslaitos saapui nopeasti paikalle ja sai tilanteen…
Hollolassa juhannuspäivänä useita veneitä syttyi tuleen Messilän venesatamassa. Silminnäkijöiden mukaan ainakin kolme venettä paloi, kun tuuli levitti tulta. Pelastuslaitos oli paikalla sammuttamassa paloa, mutta tilannetta ei ole vielä…
Kuopiossa juhannusaattona syttyi tulipalo, jossa nainen menehtyi. Nainen palasi sisälle sammuttamaan paloa, mutta jäi palavaan taloon. Mikkelissä yksi mies hukkui soutuveneen kaaduttua.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Vehmersalmella sattui juhannusaattona omakotitalopalo, jossa nainen menehtyi. Hän yritti sammuttaa tulipaloa palatessaan sisälle taloon. Talon tuhoutuminen oli täydellinen, ja poliisi tutkii palon…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Paloturvallisuus, #Tulipalo
Tikkurilassa on sattunut kolmas parveketurma, kun noin 30-vuotias mies kuoli pudottuaan viidennestä kerroksesta juhannusaattona. Aiemmin onnettomuuksia on tapahtunut myös maaliskuussa, jolloin nuori…
Kotimaa
Helsingin Lauttasaaren edustalta löytyi noin 70-vuotias nainen kuolleena rantavedestä. Poliisi sai tiedon asiasta juhannusaattona ja ei epäile rikosta. Tutkinta jatkuu kuolemansyyn selvittämiseksi.
Kotimaa
Mikkelissä on löydetty kuollut henkilö vedestä lähellä rantaa. Löytö tehtiin torstaina iltapäivällä Savelan alueella, noin kymmenen kilometriä Mikkelistä Lappeenrannan suuntaan. Pelastuslaitos ei…
Kotimaa
Haapajärvellä jatkuu yli vuoden kestänyt etsintä kadonneesta miehestä, joka katosi toukokuussa 2025. Poliisi kaipaa havaintoja erityisesti Oksavan alueelta ja maastosta löytyvistä vaatteista.…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.