Nimipäivä:
Into
21°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:15

Vaasan Asemakadulla tapahtui vakava väkivallanteko, ja Tikkurilassa kuoli mies onnettomuudessa. Albaniassa mielenosoitetaan Trumpin hotellihanketta vastaan.


Ukkonen tulee Ouluun yöllä

Aihesivu: Ukkonen tulee Ouluun yöllä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Oulussa ja sen lähialueilla odotetaan ukkosta lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Meteorologin mukaan ukkonen voi olla hetkittäin voimakasta ja kuuroja esiintyy. Lisäksi puuskista on annettu varoitus.

  • 2 juttua
  • 1 lähdettä
  • Luonto ja ympäristö
  • Päivitetty 20.6.2026 klo 13:57
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Oulussa ja sen lähialueilla odotetaan ukkosta lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Meteorologin mukaan ukkonen voi olla hetkittäin voimakasta ja kuuroja esiintyy. Lisäksi puuskista on annettu varoitus.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.6.2026 klo 13:57, pääluokka Luonto ja ympäristö.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukkonen tulee Ouluun yöllä • Ukkonen saapuu Ouluun ja lähialueille.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 20.6.2026 klo 13:57.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Luonto ja ympäristö.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Oulu, #Ukkonen, #IlmatieteenLaitos.

Selkokielinen yhteenveto

Ukkonen tulee Ouluun yöllä

Oulussa on odotettavissa ukkosta lauantain ja sunnuntain yönä. Ukkonen voi olla voimakasta ja kuuroja voi esiintyä. Meteorologi varoittaa myös puuskista, jotka voivat olla voimakkaita.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi.
Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.