Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran aloittavat neuvottelut Sveitsissä, kun taas Boliviaan on julistettu 90 päivän hätätila. Suomessa kymmeniä tuomioita laajassa…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Britannian EU-eroon liittyvä kansanäänestys täyttää ensi viikolla kymmenen vuotta. Financial Timesin mukaan maan asema EU:ssa on heikentynyt, ja paluu unioniin voi olla ajankohtainen tulevina vuosikymmeninä. Kirjoittaja ennustaa, että Britannian voimattomuus EU:n päätöksenteossa tulee ilmeiseksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Britannian EU-eroon liittyvä kansanäänestys täyttää ensi viikolla kymmenen vuotta. Financial Timesin mukaan maan asema EU:ssa on heikentynyt, ja paluu unioniin voi olla ajankohtainen tulevina vuosikymmeninä. Kirjoittaja ennustaa, että Britannian voimattomuus EU:n päätöksenteossa tulee ilmeiseksi.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.6.2026 klo 12:00, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Britannian paluu EU:hun yhä mahdollinen • Britannian paluu EU:hun on mahdollinen.
Britannia voi palata EU:hun
Britannian kansanäänestys EU-erosta on kymmenen vuotta vanha. Financial Timesin mukaan Britannian asema EU:ssa on heikentynyt. Kirjoittaja uskoo, että Britannia voi palata EU:hun tulevaisuudessa. Tämä voi tapahtua seuraavien vuosikymmenten aikana.
Britannian EU-eroon liittyvä kansanäänestys täyttää ensi viikolla kymmenen vuotta. Financial Timesin mukaan maan asema EU:ssa on heikentynyt, ja paluu unioniin voi olla ajankohtainen tulevina vuosikymmeninä. Kirjoittaja ennustaa, että…
Britannian paluu Euroopan unioniin saattaa olla vain ajan kysymys. Kymmenen vuotta sitten tapahtuneen EU-eropäätöksen jälkeen Yhdistynyt kuningaskunta on jäänyt ilman vaikutusvaltaa Euroopan politiikassa. Tulevina vuosikymmeninä maan asema voi…
Andy Burnham on voittanut täytevaalit ja valittu kansanedustajaksi Britannian parlamenttiin. Hän on Suur-Manchesterin pormestari ja tunnettu poliitikko, joka nähdään mahdollisena haastajana pääministeri…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Britannia
Pääministeri Petteri Orpo totesi, että Euroopalla ei ole kiirettä päättää, kuka edustaa Eurooppaa Ukrainan rauhanneuvotteluissa. Hän korosti, että aikaa tulisi käyttää valmistautumiseen…
Politiikka • jaetut avainsanat: #EU
Britannian työväenpuolueen kansanedustajat vaativat puheenjohtaja Keir Starmerilta aikataulua erolleen. He haluavat välttää puolueen sisäistä valtataistelua. Starmer on kuitenkin ilmoittanut aikovansa pysyä virassaan…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Britannia
Andy Burnham voitti Makerfieldin täytevaalit selvällä erolla. Hän nousee nyt Britannian parlamenttiin ja haastaa pääministeri Keir Starmerin. Burnhamin kilpailija oli oikeistopopulistisen puolueen…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Britannia
EU:n huippukokous jatkuu keskusteluilla vuosien 2028–34 budjetista. Johtajat neuvottelevat rahoituskehyksestä Kyproksen esityksen pohjalta. Pääministeri Orpo korosti, että budjetissa on priorisoitava puolustusta ja…
Politiikka • jaetut avainsanat: #EU
Pääministeri Petteri Orpo painottaa, että EU:n kilpailukyvystä huolehtiminen on paras tapa puuttua Kiinan kauppataseen alijäämään. Hän korostaa, että Euroopan omia kilpailukykyä parantavia…
Politiikka • jaetut avainsanat: #EU
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.