Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Juhannuspäivänä sää on pääosin lämmin, erityisesti maan länsiosassa, missä lämpötilat nousevat yli 20 asteen. Pohjanmaalla tuuli voimistuu ja alueelle on annettu tuulivaroitus. Lappiin on luvassa sateita, ja UV-säteily on voimakasta useissa maakunnissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Juhannuspäivänä sää on pääosin lämmin, erityisesti maan länsiosassa, missä lämpötilat nousevat yli 20 asteen. Pohjanmaalla tuuli voimistuu ja alueelle on annettu tuulivaroitus. Lappiin on luvassa sateita, ja UV-säteily on voimakasta useissa maakunnissa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.6.2026 klo 02:05, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Juhannuspäivän sää on lämmin ja tuulinen • Juhannuspäivän sää on lämmin ja tuulinen.
Juhannuspäivän sää on lämmin
Juhannuspäivänä on lämmin sää. Lämpötilat ovat yli 20 astetta lännessä. Pohjanmaalla tuuli voimistuu ja siellä on tuulivaroitus. Lapissa sataa vettä ja UV-säteily on voimakasta. Ukkosia voi tulla sunnuntaina.
Juhannuspäivänä sää on pääosin lämmin, erityisesti maan länsiosassa, missä lämpötilat nousevat yli 20 asteen. Pohjanmaalla tuuli voimistuu ja alueelle on annettu tuulivaroitus. Lappiin on luvassa sateita, ja UV-säteily…
Juhannuspäivänä sää on pääosin lämmin, erityisesti maan länsiosassa, jossa lämpötilat nousevat yli 20 asteen. Pohjanmaalla tuuli voimistuu ja alueelle on annettu tuulivaroitus. Lapissa puolestaan on luvassa sateita, ja…
Juhannusaatolle on luvassa pääosin poutaista säätä, ja juhannuspäivänä lämpötilat nousevat keskimääräistä korkeammiksi. Lännessä ja etelässä lämpötila voi nousta yli 20 asteeseen, kun…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus, #Sää
Suomessa juhannusaattoa vietetään poutaisessa ja aurinkoisessa säässä. Lämpötilat nousevat 20–22 asteeseen, ja sisämaassa voidaan saavuttaa jopa 23 astetta. Itä-Suomessa lämpötilat ovat alhaisempia,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus, #Sää
Suomessa alkaa juhannus poutaisessa ja lämpimässä säässä, kun korkeapaine vaikuttaa maan säähän torstaista lauantaihin. Päivälämpötilat nousevat 15–25 asteeseen, ja erityisesti lauantaina ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus, #Sää
Ilmatieteen laitoksen mukaan juhannuksesta odotetaan pääasiassa poutaista ja lämmintä. Lämpötilat nousevat lauantaina ja sunnuntaina 17–25 asteeseen, mutta sunnuntaina voi esiintyä ukkoskuuroja. Juhannusyönä…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus, #Sää
Juhannuksesta odotetaan poikkeuksellisen lämmintä Kanta-Hämeessä, erityisesti etelä- ja länsiosissa. Ilmatieteen laitoksen mukaan Keski-Euroopasta virtaava lämmin ilmamassa vaikuttaa säähän. Kokkojen poltto onnistuu monin…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus, #Sää
Suomessa juhannuksen sää on pääosin aurinkoinen ja poutainen. Lämpötilat kohoavat erityisesti lounaisessa Suomessa jopa 27 asteeseen. Juhannuspäivänä lämpötila pysyy yli 20 asteessa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Juhannus, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.