Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kaksi nuorta on saanut vakavia vammoja traktorin kaaduttua Mäntyharjulla. Traktori suistui ojaan ja kaatui kyljelleen, jolloin nuoret jäivät sen alle. Pelastuslaitos ja ensihoito toimivat nopeasti onnettomuuspaikalla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kaksi nuorta on saanut vakavia vammoja traktorin kaaduttua Mäntyharjulla. Traktori suistui ojaan ja kaatui kyljelleen, jolloin nuoret jäivät sen alle. Pelastuslaitos ja ensihoito toimivat nopeasti onnettomuuspaikalla.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.6.2026 klo 14:45, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaksi nuorta loukkaantui vakavasti • Kaksi nuorta loukkaantui traktoriturmassa.
Kaksi nuorta loukkaantui vakavasti
Kaksi nuorta sai vakavia vammoja, kun traktori kaatui Mäntyharjulla. Traktori suistui ojaan ja kaatui kyljelleen. Nuoret jäivät kaatuneen traktorin alle. Pelastuslaitos auttoi heidät irti ja heidät vietiin sairaalaan.
Kaksi nuorta on saanut vakavia vammoja traktorin kaaduttua Mäntyharjulla. Traktori suistui ojaan ja kaatui kyljelleen, jolloin nuoret jäivät sen alle. Pelastuslaitos ja ensihoito toimivat nopeasti onnettomuuspaikalla.
Mäntyharjulla tapahtui vakava traktoriturma, jossa kaksi nuorta loukkaantui. Traktori suistui tieltä ojaan, ja molemmat nuoret jäivät sen alle. Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden vaarantamisen ja vammantuottamisen näkökulmasta.
Mikkelissä on löydetty kuollut henkilö vedestä lähellä rantaa. Löytö tehtiin torstaina iltapäivällä Savelan alueella, noin kymmenen kilometriä Mikkelistä Lappeenrannan suuntaan. Pelastuslaitos ei…
Kotimaa
Haapajärvellä jatkuu yli vuoden kestänyt etsintä kadonneesta miehestä, joka katosi toukokuussa 2025. Poliisi kaipaa havaintoja erityisesti Oksavan alueelta ja maastosta löytyvistä vaatteista.…
Kotimaa
Oulun yliopiston rehtori Arto Maaninen on eronnut tehtävästään seksuaalisen häirinnän vuoksi. Selvityksessä todettiin, että Maaninen käyttäytyi epäasiallisesti työmatkalla, mikä rikkoi tasa-arvolakia. Hän…
Kotimaa
Jokioisilla tapahtuneessa sikalan tulipalossa kuoli arviolta 800 sikaa. Pelastuslaitos sai palon rajattua, ja toinen sikalan osa säästyi. Palo syttyi keskiviikkona, ja sen…
Kotimaa
Kelan hallitus on valinnut Kirsi Varhilan uudeksi johtajaksi. Varhila aloittaa tehtävässään 1. elokuuta ja vastaa muun muassa asiakaspalveluista. Hänet nimitettiin viiden vuoden…
Kotimaa
Kuhmolainen Kotipizza sai toukokuussa erikoisen tilauksen, kun puolalaiset sotilaat tilasivat noin sata pizzaa. Sotilaat harjoittelivat Vuosangan ampuma-alueella ja hakivat pizzat pienellä lava-autolla.…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.