Nimipäivä:
Siiri
20°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:15

Iranin ja Yhdysvaltojen neuvottelut on peruttu, ja ex-presidentti Uribe on syytetty joukkomurhista. Lisäksi poliisi tutkii väkivaltarikosta Vaasassa.


Israel iski Hizbollahiin kymmeniä kertoja

Aihesivu: Israel iski Hizbollahiin kymmeniä kertoja

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Israel on hyökännyt yli 80:een Hizbollahin kohteeseen Libanonissa, tappamalla kymmeniä sen jäseniä. Iskujen kerrotaan olevan vastaus Hizbollahin aseleporikkomuksiin. Libanonin terveysministeriön mukaan iskuissa on kuollut ainakin 18 ihmistä ja haavoittunut noin 30.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 19.6.2026 klo 13:16
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Israel on hyökännyt yli 80:een Hizbollahin kohteeseen Libanonissa, tappamalla kymmeniä sen jäseniä. Iskujen kerrotaan olevan vastaus Hizbollahin aseleporikkomuksiin. Libanonin terveysministeriön mukaan iskuissa on kuollut ainakin 18 ihmistä ja haavoittunut noin 30.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.6.2026 klo 13:16, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Israel iski Hizbollahiin kymmeniä kertoja • Israel iski Hizbollahiin Libanonissa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 19.6.2026 klo 13:16.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Israel, #Hizbollah, #Libanon.

Selkokielinen yhteenveto

Israel iski Hizbollahiin

Israel teki iskuja Hizbollahin kohteisiin Libanonissa. Iskuja oli yli 80, ja niissä kuoli kymmeniä Hizbollahin jäseniä. Iskujen syynä olivat Hizbollahin rikkomukset aselevosta. Libanonin terveysministeriön mukaan ainakin 18 ihmistä kuoli ja noin 30 haavoittui.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi.
Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.