Nimipäivä:
Tapio
16°C Helsinki

Ebola tappaa yli 200 Kongossa

Aihesivu: Ebola tappaa yli 200 Kongossa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kongon demokraattisessa tasavallassa on kuollut yli 200 ihmistä ebolaepidemian aikana. Taudin puhkeamisesta ilmoitettiin toukokuussa, ja tähän mennessä on vahvistettu 875 tartuntatapausta. Kuolleisuus on lähes 25 prosenttia sairastuneista.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 18.6.2026 klo 20:23
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Kongon demokraattisessa tasavallassa on kuollut yli 200 ihmistä ebolaepidemian aikana. Taudin puhkeamisesta ilmoitettiin toukokuussa, ja tähän mennessä on vahvistettu 875 tartuntatapausta. Kuolleisuus on lähes 25 prosenttia sairastuneista.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.6.2026 klo 20:23, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ebola tappaa yli 200 Kongossa • Yli 200 kuollut ebolaan Kongossa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 18.6.2026 klo 20:23.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Kongo, #Ebola, #Epidemia.

Selkokielinen yhteenveto

Ebola tappaa yli 200 Kongossa

Kongossa on ollut ebolaepidemia, joka on vaatinut yli 200 ihmisen hengen. Taudista ilmoitettiin toukokuussa. Tähän mennessä on vahvistettu 875 tartuntatapausta. Kuolleiden osuus on lähes neljännes sairastuneista.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi.
Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.