Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Oulun yliopiston rehtori Arto Maaninen on eronnut häirintäsyytösten vuoksi. Samalla Suomi hankkii uusia liitopommeja Yhdysvalloista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ukrainan drooni-iskut ovat aiheuttaneet yllättävää huolta Moskovassa. Erityisesti öljynjalostamoon kohdistunut isku on saanut asukkaat pelkäämään myrkyllisten aineiden vaikutuksia. Huoli kohdistuu erityisesti hiusten terveyteen ja mahdollisiin myrkyllisiin sadeilmiöihin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ukrainan drooni-iskut ovat aiheuttaneet yllättävää huolta Moskovassa. Erityisesti öljynjalostamoon kohdistunut isku on saanut asukkaat pelkäämään myrkyllisten aineiden vaikutuksia. Huoli kohdistuu erityisesti hiusten terveyteen ja mahdollisiin myrkyllisiin sadeilmiöihin.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.6.2026 klo 18:18, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukrainan drooni-iskut herättävät huolta Moskovassa • Ukrainan drooni-iskut sytyttävät tulipaloja Moskovassa.
Ukrainan drooni-iskut herättävät huolta Moskovassa
Ukrainan drooni-iskut ovat herättäneet huolta Moskovassa. Isku öljynjalostamoon on saanut asukkaat pelkäämään myrkyllisiä aineita. Erityisesti huoli kohdistuu hiusten terveyteen. Asukkaat ovat huolissaan, että myrkyllinen sade voi vaikuttaa heidän hiuksiinsa.
Ukrainan drooni-iskut ovat aiheuttaneet yllättävää huolta Moskovassa. Erityisesti öljynjalostamoon kohdistunut isku on saanut asukkaat pelkäämään myrkyllisten aineiden vaikutuksia. Huoli kohdistuu erityisesti hiusten terveyteen ja mahdollisiin myrkyllisiin sadeilmiöihin.
Moskovassa on raportoitu useista tulipaloista Ukrainan drooni-iskujen seurauksena. Iskuissa on osunut muun muassa öljynjalostamoon, joka on syttynyt tuleen. Sosiaalisessa mediassa on jaettu runsaasti kuvamateriaalia ja meemejä iskujen aiheuttamista…
G7-maat vahvistavat tukensa Ukrainalle ja aikovat lisätä painostusta Venäjää kohtaan. Ranskassa päättyneessä huippukokouksessa johtajat korostivat yhtenäisyyttään Ukrainan puolustamisessa. Ukrainan presidentti Zelenskyi ilmaisi…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Moskovassa tapahtui torstaiaamuna drooni-iskuja, joissa öljysäiliön katto räjähti korkeuksiin. Ukraina iski Kapotnjan öljynjalostamoon useilla drooneilla, jotka onnistuivat ohittamaan ilmatorjunnan. Isku herätti huomiota…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Öljynjalostamo
Venäjällä on rajoitettu polttoaineen myyntiä jo 53 alueella, mukaan lukien miehitetyillä Ukrainan alueilla. Tietyillä alueilla myydään vain yksi tankillinen bensiiniä, ja polttoainepula…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Donald Trumpille on myönnetty lupa osallistua jalkapallon MM-pokaalin luovutustilaisuuteen. Viime kesänä Trump aiheutti hämmennystä Chelsean voitonjuhlassaan, kun hän ei poistunut lavalta odotetusti.…
Ulkomaat
Norjan kruununprinsessa Mette-Marit on saanut uudet keuhkot poikkeuksellisen nopeasti, vain kaksi viikkoa sen jälkeen, kun hänet asetettiin siirtojonoon. Yleensä keuhkonsiirron odotusaika on…
Ulkomaat
Suomi ja Ukraina ovat valmiita allekirjoittamaan drooniyhteistyötä koskevan asiakirjan pian. Puolustusministeri Antti Häkkänen ilmoitti asiasta, mutta hän suhtautuu varauksella keskusteluihin Venäjän kanssa.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.