Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Oulun yliopiston rehtori Arto Maaninen on eronnut häirintäsyytösten vuoksi. Samalla Suomi hankkii uusia liitopommeja Yhdysvalloista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
UPM ilmoittaa tuotantoseisokeista Kaukaan ja Pietarsaaren tehtailla. Kaukaan tehtaalla seisokki alkaa 3. elokuuta ja kestää noin kuusi viikkoa. Pietarsaaren tehtaalle on suunnitteilla seisokki lokakuulle, ja pysäytysten taustalla on kannattavuuden varmistaminen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
UPM ilmoittaa tuotantoseisokeista Kaukaan ja Pietarsaaren tehtailla. Kaukaan tehtaalla seisokki alkaa 3. elokuuta ja kestää noin kuusi viikkoa. Pietarsaaren tehtaalle on suunnitteilla seisokki lokakuulle, ja pysäytysten taustalla on kannattavuuden varmistaminen.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.6.2026 klo 10:08, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Maaseudun Tulevaisuus, Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa UPM:n tehtailla on seisokit • UPM keskeyttää tuotannon kahdella tehtaalla • UPM pysäyttää tuotannon kuudeksi viikoksi.
UPM:n tehtailla on seisokit
UPM:n Kaukaan sellutehtaalla alkaa tuotantoseisokki 3. elokuuta. Seisokki kestää noin kuusi viikkoa. Pietarsaaren tehtaalle on suunnitteilla toinen seisokki lokakuulle. Seisokit auttavat varmistamaan tehtaiden kannattavuutta ja sopeuttamaan tuotantoa.
UPM ilmoittaa tuotantoseisokeista Kaukaan ja Pietarsaaren tehtailla. Kaukaan tehtaalla seisokki alkaa 3. elokuuta ja kestää noin kuusi viikkoa. Pietarsaaren tehtaalle on suunnitteilla seisokki lokakuulle, ja pysäytysten taustalla on…
UPM ilmoittaa tuotannon keskeytyksistä Kaukaan ja Pietarsaaren sellutehtailla. Kaukaan tehtaalla alkaa seisokki elokuussa, ja Pietarsaaren tehtaalla se voi alkaa lokakuussa. Keskeytyksillä pyritään sopeuttamaan tuotantoa markkinatilanteen mukaan.
UPM:n Kaukaan sellutehtaalla aloitetaan tuotantoseisokki elokuun alussa. Myös Pietarsaaren tehtaalle suunnitellaan seisokkia lokakuulle. Tuotannon pysäyttämisellä sopeutetaan tehtaiden toimintaa kannattavuuden varmistamiseksi.
Valio ilmoitti siirtävänsä Oulun tehtaan tuotannon vaiheittain Riihimäelle, Jyväskylään ja Joensuuhun. Muutoksen myötä noin 140 työntekijää irtisanotaan Oulusta. Kaupunginjohtaja Ari Alatossava kommentoi,…
Talous
Suomen talous kasvoi viime vuonna 0,8 prosenttia, mikä ylittää aiemmat arviot. Vuoden 2024 kasvulukuja on myös nostettu 0,9 prosenttiin. Viennin hyvä vire…
Talous
Hesburger sai tänä vuonna 26 829 kesätyöhakemusta, mikä on lähes kaksinkertainen määrä viime vuoteen verrattuna. Yhteensä 294 työpaikkailmoitusta julkaistiin, ja hakemuksia saapui…
Talous
Helsingin pörssi avasi kaupankäynnin 0,3 prosentin nousussa. UPM ilmoitti tuotantoseisokista Kaukaan sellutehtaalla, mikä vaikuttaa yhtiön osakkeeseen. Euroopan pörssit avautuivat vaihtelevasti, ja Wall…
Talous • jaetut avainsanat: #UPM
Valtiokonttori ei myönnä vahingonkorvauksia sote-alan pienyrittäjille, vaikka rekisteröinnissä oli viivästyksiä. Viranomaisen mukaan korvauksille ei ole perusteita, vaikka yrittäjät ovat kärsineet tappioita. Rekisteröinnin…
Talous
Yhdysvaltain keskuspankki Fed on päättänyt pitää ohjauskorkonsa ennallaan, pysyen 3,5 ja 3,75 prosentin välillä. Tämä päätös oli odotettu, ja se on Kevin…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.