Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nurmijärvellä sijaitseva luhtitalon asunto tuhoutui tulipalossa, jonka syynä epäillään olevan vanha jääkaappi. Palokunta sai hälytyksen varhain aamulla ja sammutti palon nopeasti. Asukas ei ollut paikalla onnettomuushetkellä, ja muille asunnoille aiheutui vain pieniä savuvahinkoja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nurmijärvellä sijaitseva luhtitalon asunto tuhoutui tulipalossa, jonka syynä epäillään olevan vanha jääkaappi. Palokunta sai hälytyksen varhain aamulla ja sammutti palon nopeasti. Asukas ei ollut paikalla onnettomuushetkellä, ja muille asunnoille aiheutui vain pieniä savuvahinkoja.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.6.2026 klo 08:22, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nurmijärvellä asunto tuhoutui tulipalossa.
Asunto tuhoutui tulipalossa
Nurmijärvellä oli tulipalo, joka tuhosi luhtitalon asunnon. Palo sai todennäköisesti alkunsa vanhasta jääkaapista. Palokunta sai hälytyksen aamulla ja sammutti palon nopeasti. Asukas ei ollut kotona palohetkellä. Muille asunnoille tuli vain pieniä savuvahinkoja.
Nurmijärvellä sijaitseva luhtitalon asunto tuhoutui tulipalossa, jonka syynä epäillään olevan vanha jääkaappi. Palokunta sai hälytyksen varhain aamulla ja sammutti palon nopeasti. Asukas ei ollut paikalla onnettomuushetkellä, ja muille…
Rovaniemellä syttyi tulipalo, jossa metsäkone tuhoutui täysin. Pelastuslaitos sai hälytyksen tiistai-iltana, mutta koneen pelastaminen ei ollut enää mahdollista. Onneksi henkilövahinkoja ei syntynyt.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Kotkassa Ylänkökadulla syttyi omakotitalo tuleen, ja viisi henkilöä saatiin pelastettua. Yksi pelastetuista on toimitettu hoitoon. Pelastuslaitos sai hälytyksen tiistai-iltana ja paikalle lähti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Tampereella sijaitsevassa vanhassa kartonkitehtaassa syttyi tiistai-iltana tulipalo, joka saatiin hallintaan pelastuslaitoksen toimesta. Palo alkoi katolla, jossa oli tehty tulitöitä, ja se roihahti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Ilmajoella sattui tulipalo, joka tuhosi omakotitalon keittiön. Palo sai alkunsa liedeltä ruoanvalmistuksen aikana, ja se levisi nopeasti. Pelastuslaitos sai pelastettua talosta kissan.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Jokioisilla tapahtuneessa sikalan tulipalossa kuoli arviolta 800 sikaa. Pelastuslaitos sai palon rajattua, ja toinen sikalan osa säästyi. Palo syttyi keskiviikkona, ja sen…
Kotimaa
Kelan hallitus on valinnut Kirsi Varhilan uudeksi johtajaksi. Varhila aloittaa tehtävässään 1. elokuuta ja vastaa muun muassa asiakaspalveluista. Hänet nimitettiin viiden vuoden…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.