Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulun yliopiston laboratoriossa tapahtui kaasuhälytys torstain vastaisena yönä. Pelastuslaitos teki kemikaalisukelluksen, mutta mittarit eivät havainneet myrkyllistä kaasua. Hälytyksen syynä oli todennäköisesti mittalaitteiston virhe.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulun yliopiston laboratoriossa tapahtui kaasuhälytys torstain vastaisena yönä. Pelastuslaitos teki kemikaalisukelluksen, mutta mittarit eivät havainneet myrkyllistä kaasua. Hälytyksen syynä oli todennäköisesti mittalaitteiston virhe.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.6.2026 klo 06:57, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oulun yliopiston laboratoriossa kaasuhälytys.
Oulun yliopistossa oli kaasuhälytys
Oulun yliopiston laboratoriossa tuli kaasuhälytys torstain yönä. Pelastuslaitos meni laboratorioon tarkistamaan tilannetta. He eivät löytäneet myrkyllistä kaasua. Hälytys johtui todennäköisesti mittalaitteiston virheestä.
Oulun yliopiston laboratoriossa tapahtui kaasuhälytys torstain vastaisena yönä. Pelastuslaitos teki kemikaalisukelluksen, mutta mittarit eivät havainneet myrkyllistä kaasua. Hälytyksen syynä oli todennäköisesti mittalaitteiston virhe.
Oulun yliopiston rehtori Arto Maaninen on eronnut tehtävästään henkilökohtaisista syistä. Ero liittyy yliopiston hallituksen arvioon Maanisen alkoholinkäytöstä ja epäasiallisesta käytöksestä, joka ilmeni…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #OulunYliopisto
Jokioisilla tapahtuneessa sikalan tulipalossa kuoli arviolta 800 sikaa. Pelastuslaitos sai palon rajattua, ja toinen sikalan osa säästyi. Palo syttyi keskiviikkona, ja sen…
Kotimaa
Oulun yliopiston rehtori Arto Maaninen on eronnut tehtävästään. Ero on tapahtunut yli vuorokausi sitten, mutta syytä ei ole vielä tarkasti kerrottu. Maaninen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #OulunYliopisto
Kelan hallitus on valinnut Kirsi Varhilan uudeksi johtajaksi. Varhila aloittaa tehtävässään 1. elokuuta ja vastaa muun muassa asiakaspalveluista. Hänet nimitettiin viiden vuoden…
Kotimaa
Vihdistä on löytynyt omatekoinen räjähde, jonka poliisi on eristänyt. Löytö tapahtui ulkoilupolun varrella, ja poliisi sai tiedon asiasta puolenpäivän aikaan. Eristys ei…
Kotimaa
Oulussa kaksi ryöstäjää uhkasi kävelijöitä teräaseella ja vaati rahaa. He veivät omaisuutta eräältä naiselta, mutta poliisi sai kiinni ryöstäjät keskustasta. Heiltä löytyi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.