Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kelan uudeksi johtajaksi valittiin Kirsi Varhila, ja hallitus ehdottaa vaalipiirien vähentämistä. Norjan kruununprinsessa Mette-Marit sai uudet keuhkot poikkeuksellisen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Poliisi sai ilmoituksen henkilöstä, joka kiipesi radiomastoon Espoossa. Operaatio kesti useita tunteja, mutta kiipeilijä onnistui tulemaan alas itse. Poliisi epäilee häntä julkisrauhan rikkomisesta ja muistuttaa kiipeilyn vaaroista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Poliisi sai ilmoituksen henkilöstä, joka kiipesi radiomastoon Espoossa. Operaatio kesti useita tunteja, mutta kiipeilijä onnistui tulemaan alas itse. Poliisi epäilee häntä julkisrauhan rikkomisesta ja muistuttaa kiipeilyn vaaroista.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.6.2026 klo 23:01, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ihminen kiipesi radiomastoon Espoossa • Radiomastoon kiivennyt aiheutti hälytyksen • Radiomastoon kiivennyt aiheutti hälytyksen.
Ihminen kiipesi mastoon Espoossa
Poliisi sai ilmoituksen, että ihminen kiipesi radiomastoon Espoossa. Operaatio kesti useita tunteja. Kiipeilijä tuli alas itse. Poliisi epäilee häntä julkisrauhan rikkomisesta. Mastoon kiipeäminen on vaarallista ja kiellettyä.
Poliisi sai ilmoituksen henkilöstä, joka kiipesi radiomastoon Espoossa. Operaatio kesti useita tunteja, mutta kiipeilijä onnistui tulemaan alas itse. Poliisi epäilee häntä julkisrauhan rikkomisesta ja muistuttaa kiipeilyn vaaroista.
Espoossa radiomastoon kiivennyt henkilö johti laajaan pelastusoperaatioon keskiviikkoiltana. Poliisi sai ilmoituksen tapahtumasta ja paikalle hälytettiin useita yksiköitä. Kiipeilijä onnistui lopulta tulemaan alas, mutta poliisi tutkii tapausta julkisrauhan rikkomisena.
Espoossa keskiviikkoiltana henkilö kiipesi radiomastoon, mikä johti laajaan pelastusoperaatioon. Poliisi sai ilmoituksen asiasta iltakahdeksalta ja paikalle hälytettiin useita yksiköitä. Kiipeilijä onnistui tulemaan alas itse, mutta poliisi epäilee häntä…
Vihdistä on löytynyt omatekoinen räjähde, jonka poliisi on eristänyt. Löytö tapahtui ulkoilupolun varrella, ja poliisi sai tiedon asiasta puolenpäivän aikaan. Eristys ei…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Espoon Säterissä tapahtui omakotitalon tulipalo, jonka poliisi epäilee olleen tahallisesti sytytetty. Tapahtumaan liittyy toinen nuori, jonka poliisi on tavoittanut läheltä palopaikkaa. Molemmat…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Espoo, #Poliisi
Espoon pääpoliisiasemalla tapahtui vakava sairaustapaus, joka vaati lääkärihelikopterin paikalle kutsumista. Henkilö, joka oli poliisin hallussa, kuljetettiin jatkohoitoon. Poliisi ei kommentoi tarkemmin tapahtuman…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Espoo, #Poliisi
Jokioisilla tapahtuneessa sikalan tulipalossa kuoli arviolta 800 sikaa. Pelastuslaitos sai palon rajattua, ja toinen sikalan osa säästyi. Palo syttyi keskiviikkona, ja sen…
Kotimaa
Kelan hallitus on valinnut Kirsi Varhilan uudeksi johtajaksi. Varhila aloittaa tehtävässään 1. elokuuta ja vastaa muun muassa asiakaspalveluista. Hänet nimitettiin viiden vuoden…
Kotimaa
Oulun yliopiston rehtori Arto Maaninen on eronnut tehtävästään henkilökohtaisista syistä. Ero liittyy yliopiston hallituksen arvioon Maanisen alkoholinkäytöstä ja epäasiallisesta käytöksestä, joka ilmeni…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät ovat maan lounaisosissa runsaita, maan länsiosien poutaisilla alueilla kohtalaisia ja muualla maassa pieniä. Kuusi ja mänty kukkivat maan keski- ja pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän hetkellisesti nollatasolle. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa kohtalaisesti ja runsaasti ja maan keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Maan pohjoisosien rannikkoalueilla heinän siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.