Nimipäivä:
Urho
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:03

Kelan uudeksi johtajaksi valittiin Kirsi Varhila, ja hallitus ehdottaa vaalipiirien vähentämistä. Norjan kruununprinsessa Mette-Marit sai uudet keuhkot poikkeuksellisen…


Junat myöhässä ratajärjestelmävian vuoksi

Aihesivu: Junat myöhässä ratajärjestelmävian vuoksi

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Ratajärjestelmävika on aiheuttanut suuria myöhästymisiä junaliikenteessä. Tällä hetkellä 17 junaa on myöhässä, ja neljä R-lähijunavuoroa on peruttu. Myöhästymiset vaihtelevat puolesta tunnista jopa puolentoista tuntiin.

  • 5 juttua
  • 5 lähdettä
  • Liikenne
  • Päivitetty 17.6.2026 klo 19:22
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Ratajärjestelmävika on aiheuttanut suuria myöhästymisiä junaliikenteessä. Tällä hetkellä 17 junaa on myöhässä, ja neljä R-lähijunavuoroa on peruttu. Myöhästymiset vaihtelevat puolesta tunnista jopa puolentoista tuntiin.

Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.6.2026 klo 19:22, pääluokka Liikenne.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Aamulehti, Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Junat myöhässä ratajärjestelmävian vuoksi • Junaliikenne myöhästyy ratajärjestelmävian vuoksi • Pääradalla suuria häiriöitä junaliikenteessä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 17.6.2026 klo 19:22.
  • Koosteessa on nyt 5 juttua 5 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Liikenne.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #VR, #Junaliikenne, #Helsinki.

Selkokielinen yhteenveto

Junat myöhästelevät vian takia

Junaliikenteessä on ongelmia ratajärjestelmävian vuoksi. 17 junaa on myöhässä ja neljä R-lähijunaa on peruttu. Myöhästymiset kestävät puolesta tunnista puolentoista tuntiin. Tilanne voi helpottua, kun vika saadaan korjattua.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölymäärät ovat maan lounaisosissa runsaita, maan länsiosien poutaisilla alueilla kohtalaisia ja muualla maassa pieniä.
Kuusi ja mänty kukkivat maan keski- ja pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän hetkellisesti nollatasolle.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi.
Heinän siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa kohtalaisesti ja runsaasti ja maan keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Maan pohjoisosien rannikkoalueilla heinän siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.