Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kelan uudeksi johtajaksi valittiin Kirsi Varhila, ja hallitus ehdottaa vaalipiirien vähentämistä. Norjan kruununprinsessa Mette-Marit sai uudet keuhkot poikkeuksellisen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
S-ryhmä on päättänyt vetää neljän eri makuisen Coop-proteiinipatukan valmistuseriä markkinoilta. Patukoissa on käytetty raaka-ainetta, joka voi sisältää kananmunaa, vaikka asiaa ei ole mainittu pakkausmerkinnöissä. Takaisinveto koskee useita päiväyksiä ja tuotteet on myyty useissa S-ryhmän kaupoissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
S-ryhmä on päättänyt vetää neljän eri makuisen Coop-proteiinipatukan valmistuseriä markkinoilta. Patukoissa on käytetty raaka-ainetta, joka voi sisältää kananmunaa, vaikka asiaa ei ole mainittu pakkausmerkinnöissä. Takaisinveto koskee useita päiväyksiä ja tuotteet on myyty useissa S-ryhmän kaupoissa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.6.2026 klo 18:41, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa S-ryhmä vetää proteiinipatukoita markkinoilta • S-ryhmä vetää proteiinipatukoita markkinoilta.
S-ryhmä vetää patukoita pois myynnistä
S-ryhmä on päättänyt vetää pois myynnistä Coop-proteiinipatukoita. Patukoissa voi olla kananmunaa, mutta siitä ei ole kerrottu pakkauksessa. Tämä voi olla vaarallista kananmunalle allergisille. Asiakkaat voivat palauttaa patukat ostopaikkaan ja saada rahansa takaisin.
S-ryhmä on päättänyt vetää neljän eri makuisen Coop-proteiinipatukan valmistuseriä markkinoilta. Patukoissa on käytetty raaka-ainetta, joka voi sisältää kananmunaa, vaikka asiaa ei ole mainittu pakkausmerkinnöissä. Takaisinveto koskee useita päiväyksiä…
S-ryhmä on päättänyt vetää markkinoilta neljän Coop-proteiinipatukan valmistuserät, koska niissä voi olla kananmunaa. Tämä tieto ei ole ollut näkyvissä tuotteen pakkausmerkinnöissä. Takaisinveto koskee patukoita, joiden parasta ennen -päivämäärät…
SOK ilmoittaa vetävänsä myynnistä neljän eri maun Coop-proteiinipatukoita. Patukoissa on käytetty raaka-ainetta, joka voi sisältää kananmunaa, mutta tätä ei ole mainittu pakkauksessa.…
Talous • jaetut avainsanat: #Coop, #LeaderFoods
Valio ilmoitti siirtävänsä Oulun tehtaan tuotannon vaiheittain Riihimäelle, Jyväskylään ja Joensuuhun. Muutoksen myötä noin 140 työntekijää irtisanotaan Oulusta. Kaupunginjohtaja Ari Alatossava kommentoi,…
Talous
Palveluyritys Sodexo on ostanut suomalaisen Antellin ravintolaliiketoiminnot. Kaupan myötä Antell-brändi, ravintolat ja henkilöstö siirtyvät Sodexolle. Antellilla on noin 60 ravintolaa Suomessa ja…
Talous
Tiistaina arvotussa Eurojackpotissa Suomeen osui yli 842 000 euron voitto. Vaasalainen pelaaja voitti 5+1 oikein -rivillä 842 443,10 euroa. Pääpotti kasvaa seuraavaan…
Talous
S-ryhmän johtaja Sebastian Nyström vaatii, että kaikilla kaupan toimijoilla, myös EU:n ulkopuolisilla alustoilla, tulisi olla samat tuoteturvallisuussäännöt. Nyström korostaa, että suomalainen vähittäiskauppa…
Talous • jaetut avainsanat: #Sryhmä
Poliisi tutkii poikkeuksellista sijoitushuijausta, jossa uhri menetti noin 25 miljoonaa euroa. Huijaus tuli ilmi toukokuussa, kun uhri teki rikosilmoituksen. Rikoksesta epäilty henkilö…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät ovat maan lounaisosissa runsaita, maan länsiosien poutaisilla alueilla kohtalaisia ja muualla maassa pieniä. Kuusi ja mänty kukkivat maan keski- ja pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän hetkellisesti nollatasolle. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa kohtalaisesti ja runsaasti ja maan keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Maan pohjoisosien rannikkoalueilla heinän siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.