Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kelan hallitus on valinnut Kirsi Varhilan uudeksi johtajaksi. Varhila aloittaa tehtävässään 1. elokuuta ja vastaa muun muassa asiakaspalveluista. Hänet nimitettiin viiden vuoden määräajaksi ja hän seuraa eläkkeelle jäävää Kari-Pekka Mäki-Lohiluomaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kelan hallitus on valinnut Kirsi Varhilan uudeksi johtajaksi. Varhila aloittaa tehtävässään 1. elokuuta ja vastaa muun muassa asiakaspalveluista. Hänet nimitettiin viiden vuoden määräajaksi ja hän seuraa eläkkeelle jäävää Kari-Pekka Mäki-Lohiluomaa.
Aiheesta on julkaistu 11 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.6.2026 klo 17:55, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kelan uudeksi johtajaksi valittiin Kirsi Varhila • Kelan uudeksi johtajaksi nimettiin Kirsi Varhila • Kirsi Varhila nousee Kelan johtajaksi.
Kelan uusi johtaja on Kirsi Varhila
Kelan hallitus on valinnut Kirsi Varhilan johtajaksi. Hän aloittaa 1. elokuuta. Varhila vastaa asiakaspalveluista ja tietopalveluista. Hän on aiemmin työskennellyt sosiaali- ja terveysministeriössä. Varhila seuraa Kari-Pekka Mäki-Lohiluomaa, joka jää eläkkeelle.
Kelan hallitus on valinnut Kirsi Varhilan uudeksi johtajaksi. Varhila aloittaa tehtävässään 1. elokuuta ja vastaa muun muassa asiakaspalveluista. Hänet nimitettiin viiden vuoden määräajaksi ja hän seuraa eläkkeelle jäävää…
Kelan hallitus on nimittänyt Kirsi Varhilan uudeksi johtajaksi. Varhila aloittaa tehtävässään 1. elokuuta ja hänellä on viiden vuoden määräaikainen sopimus. Hän on aiemmin toiminut sosiaali- ja terveysministeriön kansliapäällikkönä…
Kirsi Varhila on nimitetty Kelan uudeksi johtajaksi. Hän on aiemmin toiminut Satakunnan hyvinvointialueen johdossa ja vastaa nyt Kelassa asiakkaiden lähipalveluista sekä valtakunnallisista asiakkuuspalveluista. Varhila on kokenut sotejohtaja, joka…
Kirsi Varhila on valittu Kelan johtajaksi, ja hän aloittaa tehtävässään 1. elokuuta. Varhila vastaa asiakkuuspalveluista, lähipalveluista ja tietopalveluista. Hän on aiemmin toiminut sosiaali- ja terveysministeriön kansliapäällikkönä.
Kelan uudeksi johtajaksi on valittu Kirsi Varhila, joka aloittaa tehtävässään 1. elokuuta. Varhila vastaa Kelan asiakas- ja tietopalveluista ja toimii tarvittaessa pääjohtajan sijaisena. Nimityksen teki Kelan hallitus, ja…
Kelan hallitus on nimittänyt Kirsi Varhilan uudeksi johtajaksi. Varhila aloittaa tehtävässään 1. elokuuta ja vastaa asiakkaan lähipalveluista sekä valtakunnallisista asiakkuus- ja tietopalveluista. Hän on aiemmin toiminut sosiaali- ja…
Kirsi Varhila on valittu Kelan uudeksi johtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1. elokuuta ja vastaa muun muassa asiakkaan lähipalveluista. Varhila on aiemmin toiminut sosiaali- ja terveysministeriön kansliapäällikkönä.
Kirsi Varhila on valittu Kelan uudeksi johtajaksi ja hän aloittaa tehtävässään elokuussa. Varhila vastaa asiakkuuspalveluista, lähipalveluista ja tietopalveluista. Hän on aiemmin toiminut sosiaali- ja terveysministeriön kansliapäällikkönä ja aluehallintovirastossa.
Kela on nimittänyt Kirsi Varhilan uudeksi johtajakseen. Varhila aloittaa tehtävässään elokuussa ja hänet on valittu viiden vuoden määräajaksi. Hänellä on laaja kokemus sosiaali- ja terveysalalta.
Kansaneläkelaitoksen johtajaksi on nimetty Kirsi Varhila viiden vuoden määräajaksi. Varhila aloittaa tehtävässään 1. elokuuta ja hänellä on laaja kokemus sosiaali- ja terveysalalta. Hän on aiemmin toiminut muun muassa…
Kansaneläkelaitoksen (Kela) johtajaksi on nimetty Kirsi Varhila. Kelan hallitus teki päätöksen keskiviikkona, ja Varhila aloittaa tehtävässään 1. elokuuta. Hän on aiemmin työskennellyt sosiaali- ja terveysministeriössä sekä aluehallintovirastossa.
Oulun yliopiston rehtori Arto Maaninen on eronnut tehtävästään henkilökohtaisista syistä. Ero liittyy yliopiston hallituksen arvioon Maanisen alkoholinkäytöstä ja epäasiallisesta käytöksestä, joka ilmeni…
Kotimaa
Vihdistä on löytynyt omatekoinen räjähde, jonka poliisi on eristänyt. Löytö tapahtui ulkoilupolun varrella, ja poliisi sai tiedon asiasta puolenpäivän aikaan. Eristys ei…
Kotimaa
Oulussa syttyi tiistain vastaisena yönä tulipalo kerrostalossa, joka levisi nopeasti. Asukkaat pelastautuivat hyppäämällä parvekkeilta, kun savu täytti rappukäytävän. Pelastuslaitos sai palon hallintaan,…
Kotimaa
Etelä-Karjalan, Kymenlaakson ja Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueet siirtyvät valtion tarkkailuluokalle. Valtiovarainministeriö on käynnistänyt arviointimenettelyn taloudellisten tietojen perusteella. Tämä rajoittaa alueiden päätösvaltaa ja vaatii korjaustoimia…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Sote
Oulussa syttyi tiistain vastaisena yönä kaksi kerrostalopaloa, joista Puolivälinkankaan palo on epäilty tuhotyöksi. Poliisi sai ilmoituksen tulipalosta kello kahdelta yöllä ja on…
Kotimaa
Kela on tunnustanut virheen maahanmuuttajien työttömyystukien laskennassa, mikä on johtanut väärin laskutettuihin summiin. Virhe koskee suoja-aikoja, jotka on määritelty väärin, ja sen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kela
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.