Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulun keskustassa poliisi sakotti useita pyöräilijöitä ja skuuttaajia liikennesääntöjen rikkomisesta. Esimerkiksi jalkakäytävällä ajaminen on kiellettyä, ja poliisi pysäytti useita henkilöitä tämän vuoksi. Sakotuksen taustalla on liikenneturvallisuuden parantaminen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulun keskustassa poliisi sakotti useita pyöräilijöitä ja skuuttaajia liikennesääntöjen rikkomisesta. Esimerkiksi jalkakäytävällä ajaminen on kiellettyä, ja poliisi pysäytti useita henkilöitä tämän vuoksi. Sakotuksen taustalla on liikenneturvallisuuden parantaminen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.6.2026 klo 14:54, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi sakotti pyöräilijöitä Oulussa.
Poliisi sakotti pyöräilijöitä Oulussa
Oulun keskustassa poliisi antoi sakkoja pyöräilijöille ja skuuttaajille. Monet ajavat jalkakäytävällä, mikä ei ole sallittua. Poliisi haluaa parantaa liikenneturvallisuutta. Sakotuksia annettiin useille henkilöille.
Oulun keskustassa poliisi sakotti useita pyöräilijöitä ja skuuttaajia liikennesääntöjen rikkomisesta. Esimerkiksi jalkakäytävällä ajaminen on kiellettyä, ja poliisi pysäytti useita henkilöitä tämän vuoksi. Sakotuksen taustalla on liikenneturvallisuuden parantaminen.
Juhannusviikonlopun liikennemäärät Oulun seudulla voivat olla huomattavasti normaalia suuremmat. Poliisi tehostaa valvontaa erityisesti ajonopeuksien ja ajokäyttäytymisen osalta. Liikenne voi jonoutua erityisesti tietyillä…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Oulu, #Liikenne
Oulun poliisi on havainnut autoilijoita, jotka käyttävät nastarenkaita kesäkelissä. Tämä voi johtaa 100 euron liikennevirhemaksuun. Poliisi muistuttaa, että kesärenkaat ovat turvallisemmat ajoneuvon…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Oulu, #Poliisi
Fintraffic on julkaissut ennusteet juhannusliikenteen ruuhkista. Liikenne vilkastuu jo keskiviikkona, ja suurin ruuhkahuippu odotetaan juhannustorstaille. Erityisesti Helsingin seudun ulosmenoteillä ja valtateillä on…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Liikenne
Helsingin Kruunuvuorensillan pyöräilijöille vaaratilanteita aiheuttaneet liikuntasaumat korjataan elokuun lopussa. Korjauksessa asennetaan uudet teräslevyt, jotka loiventavat saumojen kouruja ja parantavat pyöräilijöiden turvallisuutta. Silta…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pyöräily
Pohjantielle on levinnyt esineitä, kuten liinoja ja romuja. Poliisi korostaa, että kuorman sitomisessa on tärkeää käyttää riittävästi sidontaliinoja ja varmistaa niiden kireys.…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Oulu, #Poliisi
Helsingin Töölössä on ilmestynyt uusi keltainen salmiakkimaalaus pyörätielle, mutta sen merkitys herättää kysymyksiä. Monet liikkujat, kuten Thomas Östman, eivät ymmärrä, mitä maalaus…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pyöräily, #Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.