Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Norjan kruununprinsessa Mette-Marit sai uudet keuhkot nopeasti, Kotkan kaupunginjohtaja Esa Sirviö irtisanoutui luottamuspulan vuoksi ja Suomen talous kasvoi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Solar Foods on saanut 77,8 miljoonan euron rahoituksen Factory 02 -tuotantolaitoksen rakentamista varten. Rahoitus myönnettiin Business Finlandilta, ja kaupunginjohtaja uskoo tehtaan nousevan Lappeenrantaan. Yhtiö jatkaa investointipäätöksen valmistelua ja asiakassopimusten tekoa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Solar Foods on saanut 77,8 miljoonan euron rahoituksen Factory 02 -tuotantolaitoksen rakentamista varten. Rahoitus myönnettiin Business Finlandilta, ja kaupunginjohtaja uskoo tehtaan nousevan Lappeenrantaan. Yhtiö jatkaa investointipäätöksen valmistelua ja asiakassopimusten tekoa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.6.2026 klo 14:55, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Solar Foods saa merkittävän rahoituksen • Bittium saa 7,4 miljoonan euron tilaukset • Solar Foods saa 77,8 miljoonan euron rahoituksen.
Solar Foods saa rahoitusta tehtaalleen
Solar Foods on saanut 77,8 miljoonaa euroa rahoitusta. Rahoitus auttaa rakentamaan tehtaasta Lappeenrantaan. Kaupunginjohtaja uskoo, että tehdas tulee olemaan tärkeä. Yhtiö valmistaa soleiiniproteiinia, joka voi korvata monia proteiineja.
Solar Foods on saanut 77,8 miljoonan euron rahoituksen Factory 02 -tuotantolaitoksen rakentamista varten. Rahoitus myönnettiin Business Finlandilta, ja kaupunginjohtaja uskoo tehtaan nousevan Lappeenrantaan. Yhtiö jatkaa investointipäätöksen valmistelua ja…
Bittium on saanut Puolustusvoimilta noin 7,4 miljoonan euron edestä tilauksia. Tilaukset liittyvät taktiseen tiedonsiirtoon ja sisältävät järjestelmätuen sekä laitteiden toimituksia vuodelle 2026. Kumppanuussopimus kattaa vuodet 2025-2036.
Solar Foods on saanut 77,8 miljoonan euron rahoituksen Factory 02 -tuotantolaitoksen rakentamista varten. Rahoitus koostuu 39,6 miljoonan euron avustuksesta ja 38,1 miljoonan euron tuotekehityslainasta. Yhtiö aikoo tehdä investointipäätöksen…
Valio on päättänyt lakkauttaa Oulun tehtaan toiminnan, mikä johtaa 140 työntekijän irtisanomiseen. Tehtaan tuotanto siirretään vaiheittain muihin kaupunkeihin, kuten Riihimäelle ja Jyväskylään.…
Talous
Palveluyritys Sodexo on ostanut suomalaisen Antellin ravintolaliiketoiminnot. Kaupan myötä Antell-brändi, ravintolat ja henkilöstö siirtyvät Sodexolle. Antellilla on noin 60 ravintolaa Suomessa ja…
Talous
Valtiovarainministeriö on nostanut tämän vuoden talousennustettaan 0,8 prosenttiin, mutta työttömyys jatkaa kasvua. Vakituisten ja kokoaikaisten työpaikkojen määrä on vähentynyt yksityisellä sektorilla, ja…
Talous
Norwegian on päättänyt ostaa Tjäreborgin emoyhtiön Nordic Leisure Travel Groupin noin 730 miljoonalla eurolla. Kaupan myötä Norwegianin omistukseen siirtyvät myös useat muut…
Talous
Tiistaina arvotussa Eurojackpotissa Suomeen osui yli 842 000 euron voitto. Vaasalainen pelaaja voitti 5+1 oikein -rivillä 842 443,10 euroa. Pääpotti kasvaa seuraavaan…
Talous
Poliisi tutkii poikkeuksellista sijoitushuijausta, jossa uhri menetti noin 25 miljoonaa euroa. Huijaus tuli ilmi toukokuussa, kun uhri teki rikosilmoituksen. Rikoksesta epäilty henkilö…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät ovat maan lounaisosissa runsaita, maan länsiosien poutaisilla alueilla kohtalaisia ja muualla maassa pieniä. Kuusi ja mänty kukkivat maan keski- ja pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän hetkellisesti nollatasolle. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa kohtalaisesti ja runsaasti ja maan keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Maan pohjoisosien rannikkoalueilla heinän siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.