Nimipäivä:
Urho
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Norjan kruununprinsessa Mette-Marit sai uudet keuhkot nopeasti, Kotkan kaupunginjohtaja Esa Sirviö irtisanoutui luottamuspulan vuoksi ja Suomen talous kasvoi…


Korkein oikeus hylkäsi valituksen

Aihesivu: Korkein oikeus hylkäsi valituksen

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Korkein oikeus ei myöntänyt valituslupaa Roope Bob Tikkanen murhasta. Tikkanen oli tuomittu elinkautiseen vankeuteen vaimonsa kuolettavasta pahoinpitelystä, joka tapahtui joulukuussa 2022. Hovioikeuden tuomio jää voimaan, koska KKO hylkäsi valituslupahakemuksen.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Rikos
  • Päivitetty 17.6.2026 klo 14:16
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Korkein oikeus ei myöntänyt valituslupaa Roope Bob Tikkanen murhasta. Tikkanen oli tuomittu elinkautiseen vankeuteen vaimonsa kuolettavasta pahoinpitelystä, joka tapahtui joulukuussa 2022. Hovioikeuden tuomio jää voimaan, koska KKO hylkäsi valituslupahakemuksen.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.6.2026 klo 14:16, pääluokka Rikos.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Korkein oikeus hylkäsi valituksen • Korkein oikeus hylkäsi Tikkanen-valituksen.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 17.6.2026 klo 14:16.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Rikos.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Ullanlinna, #RoopeBobTikkanen, #Murha.

Selkokielinen yhteenveto

Korkein oikeus hylkäsi valituksen

Korkein oikeus ei antanut Roope Bob Tikkaselle mahdollisuutta valittaa. Tikkanen sai elinkautisen tuomion vaimonsa murhasta. Teko tapahtui joulukuussa 2022 ja oli erityisen raaka. Nyt hovioikeuden tuomio on pysyvä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölymäärät ovat maan lounaisosissa runsaita, maan länsiosien poutaisilla alueilla kohtalaisia ja muualla maassa pieniä.
Kuusi ja mänty kukkivat maan keski- ja pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän hetkellisesti nollatasolle.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi.
Heinän siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa kohtalaisesti ja runsaasti ja maan keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Maan pohjoisosien rannikkoalueilla heinän siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.