Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kotkassa Ylänkökadulla syttyi omakotitalo tuleen, ja viisi henkilöä saatiin pelastettua. Yksi pelastetuista on toimitettu hoitoon. Pelastuslaitos sai hälytyksen tiistai-iltana ja paikalle lähti useita pelastusyksiköitä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kotkassa Ylänkökadulla syttyi omakotitalo tuleen, ja viisi henkilöä saatiin pelastettua. Yksi pelastetuista on toimitettu hoitoon. Pelastuslaitos sai hälytyksen tiistai-iltana ja paikalle lähti useita pelastusyksiköitä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.6.2026 klo 21:58, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Omakotitalo palaa Kotkassa, viisi pelastettu.
Omakotitalo palaa Kotkassa
Kotkassa on syttynyt tulipalo omakotitalossa. Talossa oli viisi ihmistä, ja heidät kaikki saatiin turvaan. Yksi henkilö vietiin hoitoon. Pelastuslaitos sai hälytyksen illalla ja paikalle tuli useita pelastajia. Sammutus kestää vielä useita tunteja.
Kotkassa Ylänkökadulla syttyi omakotitalo tuleen, ja viisi henkilöä saatiin pelastettua. Yksi pelastetuista on toimitettu hoitoon. Pelastuslaitos sai hälytyksen tiistai-iltana ja paikalle lähti useita pelastusyksiköitä.
Oulussa syttyi tiistain vastaisena yönä tulipalo kerrostalossa, joka levisi nopeasti. Asukkaat pelastautuivat hyppäämällä parvekkeilta, kun savu täytti rappukäytävän. Pelastuslaitos sai palon hallintaan,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Kotkassa Kymin lentokentän läheisyydessä raivattiin sotilasräjähde sunnuntaina. Poliisi sai ilmoituksen epäillystä räjähteestä, joka oli havaittu alueella. Puolustusvoimat huolehtii räjähteen hävittämisestä, eikä tapahtumasta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kotka
Oulussa syttyi tiistain vastaisena yönä kaksi kerrostalopaloa, joista Puolivälinkankaan palo on epäilty tuhotyöksi. Poliisi sai ilmoituksen tulipalosta kello kahdelta yöllä ja on…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Tampereella sijaitsevassa vanhassa kartonkitehtaassa syttyi tiistai-iltana tulipalo, joka saatiin hallintaan pelastuslaitoksen toimesta. Palo alkoi katolla, jossa oli tehty tulitöitä, ja se roihahti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Ilmajoella sattui tulipalo, joka tuhosi omakotitalon keittiön. Palo sai alkunsa liedeltä ruoanvalmistuksen aikana, ja se levisi nopeasti. Pelastuslaitos sai pelastettua talosta kissan.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Oulun yliopiston rehtori Arto Maaninen on eronnut tehtävästään henkilökohtaisista syistä. Ero liittyy yliopiston hallituksen arvioon Maanisen alkoholinkäytöstä ja epäasiallisesta käytöksestä, joka ilmeni…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.