Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Metsä Group investoi 25 miljoonaa euroa Muoto-pakkausten tuotantoon, mutta päättää keskeyttää Kuura-tekstiilikuituhankkeen. Unkarin parlamentti on valinnut Andras Bakan…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kolin kansallispuistossa sijaitseva kuuluisa mänty on kuollut ja pudottanut neulasensa. Metsähallituksen työntekijät eivät olleet huomanneet puun kuolemaa. Männyt voivat elää yli 400-vuotiaiksi, ja tämä mänty oli tunnettu myös taidemaalari Eero Järnefeltin teoksesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kolin kansallispuistossa sijaitseva kuuluisa mänty on kuollut ja pudottanut neulasensa. Metsähallituksen työntekijät eivät olleet huomanneet puun kuolemaa. Männyt voivat elää yli 400-vuotiaiksi, ja tämä mänty oli tunnettu myös taidemaalari Eero Järnefeltin teoksesta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.6.2026 klo 20:45, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kuuluisa mänty Kolin kansallispuistossa kuoli.
Kuuluisa mänty Kolilta kuoli
Kolin kansallispuistossa oleva kuuluisa mänty on kuollut. Se on pudottanut neulasensa ja seisoo kelona. Metsähallituksen työntekijät eivät ole huomanneet puun kuolemaa. Männyt voivat elää yli 400-vuotiaiksi ja tämä mänty oli tunnettu myös taiteessa.
Kolin kansallispuistossa sijaitseva kuuluisa mänty on kuollut ja pudottanut neulasensa. Metsähallituksen työntekijät eivät olleet huomanneet puun kuolemaa. Männyt voivat elää yli 400-vuotiaiksi, ja tämä mänty oli tunnettu myös…
Kolin kansallispuistossa sijaitseva tunnettu mänty on kuollut ja muuttunut kuivaksi keloksi. Metsähallituksen asiantuntija kertoo, että puun kuolema on luonnollinen osa metsän kiertokulkua.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Koli, #Luonto
Suomen tunnetuin mänty, joka sijaitsi Kolilla, on kuollut. Tämä ikimuistoinen puu oli monien vierailijoiden valokuvauskohde ja symboli alueen luonnolle. Sen kuolema herättää…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Koli, #Luonto
EU:n raportin mukaan lähes 85 prosenttia Suomen uimarannoista on laadultaan erinomaisia. Yli 300 arvioidusta uimarannasta vain kolme todettiin huonolaatuisiksi. Raportti perustuu vuonna…
Luonto ja ympäristö
Suomeen saapuu kesämyrsky, joka tuo mukanaan rankkasateita ja voimakkaita tuulia. Ilmatieteen laitos on antanut tuulivaroituksen laajalle alueelle, erityisesti Etelä-, Länsi- ja Pohjois-Suomeen.…
Luonto ja ympäristö
Juhannusaatolle on luvassa pääosin poutaista säätä, ja juhannuspäivänä lämpötilat nousevat keskimääräistä korkeammiksi. Lännessä ja etelässä lämpötila voi nousta yli 20 asteeseen, kun…
Luonto ja ympäristö
Valokuvaaja Outi Rossi tallensi karhuemon ja viisi pentua Suomussalmella. Rossi ja ystävänsä näkivät karhuja useita tunteja, ja emo oli erityisen suuri. Karhut…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Luonto
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.