Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomessa on vahvistettu ensimmäiset afrikkalaisen sikaruton tapaukset EU:n laboratoriossa. Tuusulassa poliisi on joutunut epäilyn kohteeksi virkavelvollisuuden rikkomisesta ja…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tamperelainen nainen on vangittu tapon yrityksestä. Häntä epäillään tönäisseen tuttunsa raitiotiekiskoille, mikä johti lieviin vammoihin. Vangitseminen tapahtui poliisivankilassa, ja tutkinta on käynnissä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tamperelainen nainen on vangittu tapon yrityksestä. Häntä epäillään tönäisseen tuttunsa raitiotiekiskoille, mikä johti lieviin vammoihin. Vangitseminen tapahtui poliisivankilassa, ja tutkinta on käynnissä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.6.2026 klo 16:58, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tamperelaisnainen vangittiin tapon yrityksestä.
Nainen vangittiin tapon yrityksestä
Tamperelainen nainen on vangittu. Hän on epäilty tapon yrityksestä. Nainen tönäisi tuttunsa ratikkakiskoille. Uhri loukkaantui lievästi. Poliisi tutkii tapausta edelleen.
Tamperelainen nainen on vangittu tapon yrityksestä. Häntä epäillään tönäisseen tuttunsa raitiotiekiskoille, mikä johti lieviin vammoihin. Vangitseminen tapahtui poliisivankilassa, ja tutkinta on käynnissä.
Tampereella tutkitaan tapausta, jossa henkilö epäillään tönäistyksi raitiovaunukiskoille. Poliisi on ottanut kiinni epäillyn tekijän. Tapausta käsitellään tapon yrityksenä.
Rikos • jaetut avainsanat: #Tampere, #Taponyritys
Tampereella on tapahtunut tapon yritys, jossa noin 40-vuotias nainen työnsi 70-vuotiaan miehen raitiovaunukiskoille. Poliisi on ottanut naisen kiinni ja tutkii tapausta. Miehen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Tampere, #Taponyritys
Tampereella tutkitaan tapon yritystä, joka tapahtui perjantai-iltana Hämeenkadulla. Silminnäkijöiden mukaan loukkaantunut henkilö tönäistiin raitiovaunun kiskoille. Poliisi on saanut epäillyn kiinni ja tapausta…
Rikos • jaetut avainsanat: #Tampere, #Taponyritys
Poliisi on jättänyt ennakkoilmoituksen nelikymppisen naisen vangitsemiseksi Tampereella. Epäillyn ja uhrin välillä on ollut aiempaa tuttavuutta, joten tekoa ei pidetä satunnaisena. Tapausta…
Rikos • jaetut avainsanat: #Tampere, #TaponYritys
Sisä-Suomen poliisi tutkii poikkeuksellista sijoitushuijausta, jossa on kadonnut 25 miljoonaa euroa. Esitutkinta alkoi toukokuussa, ja epäillyt rikokset ovat tapahtuneet aiemmin. Tapauksen tutkinnasta…
Rikos
Fitburg-aluksen kapteenia ja pursimiestä vastaan on nostettu syytteet uudenvuodenaaton kaapelirikosta. Heitä syytetään törkeästä tuhotyöstä ja tietoliikenteen häirinnästä, koska alus vahingoitti kaapeleita Suomenlahdella.…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.