Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Oulussa tapahtui tuhoisa kerrostalopalo, ja Norwegian ostaa Tjäreborgin emoyhtiön. Valtiovarainministeriö paransi talousennustettaan, mutta työttömyys jatkaa kasvua.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
EU-parlamentti on hyväksynyt kauppasopimuksen, joka poistaa tullit Yhdysvaltain teollisuustuotteilta. Samalla EU:n tuotteille asetetaan 15 prosentin tuontitulli. Sopimus hyväksyttiin äänin 440–151 Strasbourgissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
EU-parlamentti on hyväksynyt kauppasopimuksen, joka poistaa tullit Yhdysvaltain teollisuustuotteilta. Samalla EU:n tuotteille asetetaan 15 prosentin tuontitulli. Sopimus hyväksyttiin äänin 440–151 Strasbourgissa.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.6.2026 klo 16:33, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa EU ja Yhdysvallat solmivat kauppasopimuksen • EU-parlamentti hyväksyi kauppasopimuksen Yhdysvaltojen kanssa • EU ja Yhdysvallat solmivat kauppasopimuksen.
EU ja USA tekevät kauppasopimuksen
EU-parlamentti on päättänyt hyväksyä kauppasopimuksen Yhdysvaltojen kanssa. Sopimus poistaa tullit Yhdysvaltain teollisuustuotteilta. EU:n tuotteille tulee 15 prosentin tuontitulli. Sopimus hyväksyttiin äänestyksessä Strasbourgissa.
EU-parlamentti on hyväksynyt kauppasopimuksen, joka poistaa tullit Yhdysvaltain teollisuustuotteilta. Samalla EU:n tuotteille asetetaan 15 prosentin tuontitulli. Sopimus hyväksyttiin äänin 440–151 Strasbourgissa.
EU-parlamentti on hyväksynyt kauppasopimuksen Yhdysvaltojen kanssa. Sopimus poistaa tuontitulleja yhdysvaltalaisilta teollisuustuotteilta, mikä helpottaa kaupankäyntiä. Seuraavaksi neuvoston on vielä virallisesti hyväksyttävä sopimus.
EU-parlamentti on hyväksynyt kauppasopimuksen EU:n ja Yhdysvaltain välillä. Sopimus sisältää 15 prosentin tuontitullit useimmille EU:sta tuotaville tuotteille. Sopimus on tulosta viime vuoden heinäkuussa käydyistä neuvotteluista.
EU-parlamentti on hyväksynyt kauppasopimuksen EU:n ja Yhdysvaltojen välillä. Sopimus syntyi viime vuoden heinäkuussa, kun EU-komission puheenjohtaja Ursula von der Leyen ja Yhdysvaltain presidentti Donald Trump tapasivat Skotlannissa. Sopimuksessa…
EU-parlamentti on hyväksynyt Yhdysvaltojen kanssa solmitun kauppasopimuksen äänin 440–151. Sopimuksen lopullista hyväksyntää odotetaan EU-maiden toimesta kesäkuun 26. Päivänä. Sopimuksen hyväksymisellä vältetään mahdolliset korkeammat tullit, joita Yhdysvallat olisi voinut…
EU-parlamentti on hyväksynyt kauppasopimuksen Yhdysvaltojen kanssa. Sopimuksessa EU poistaa tuontitullit yhdysvaltalaisilta teollisuustuotteilta, ja Yhdysvallat puolestaan alentaa tullejaan EU:n tuotteille. Sopimus on tärkeä askel maiden välisissä kauppasuhteissa.
Yhdysvallat ja Iran ovat saavuttaneet rauhansopimuksen, joka päättää helmikuussa alkaneet sotatoimet. Sopimuksen ehdot ovat heikommat kuin alun perin odotettiin, ja asiantuntijat arvioivat,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
EU-maat eivät saavuttaneet yksimielisyyttä pakotteista Israelin kansallisen turvallisuuden ministerille Itamar Ben-Gvirille. Suomi kannatti pakotteita, mutta useat jäsenvaltiot vastustivat niitä. Ranska on asettanut…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #EU
Yhdysvaltojen ja Iranin välinen aiesopimus sodan lopettamisesta on saanut kriittistä palautetta Israelilta. Ulkopolitiikan asiantuntija Henri Vanhanen huomauttaa, että lopullista rauhaa ei ole…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #USA
Yhdysvaltain ilmavoimien B-52-pommikone syöksyi maahan lähellä Edwardsin lentotukikohtaa Kaliforniassa. Onnettomuus tapahtui lentoonlähdön jälkeen, eikä syystä tai mahdollisista uhreista ole vielä tietoa. Onnettomuudesta…
Ulkomaat
Suomen ja Norjan rajalinjassa ei tapahtunut merkittäviä muutoksia, vaikka Tenojoen jokiuoma on muuttunut. Rajankäynnissä tarkistettiin 737 kilometrin valtakunnanraja ja 209 rajapyykkiä. Muutokset…
Ulkomaat
Israelin pääministeri Benjamin Netanjahu puhui Yhdysvaltain ja Iranin sopimuksesta ensimmäistä kertaa maanantai-iltana. Hän kehui Israelin ja Yhdysvaltojen saavutuksia Irania vastaan, mutta varoi…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.