Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vihdistä on löytynyt omatekoinen räjähde, jonka poliisi on eristänyt. Löytö tapahtui ulkoilupolun varrella, ja poliisi sai tiedon asiasta puolenpäivän aikaan. Eristys ei vaikuta lähimpään asutukseen tai liikkumiseen alueella.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vihdistä on löytynyt omatekoinen räjähde, jonka poliisi on eristänyt. Löytö tapahtui ulkoilupolun varrella, ja poliisi sai tiedon asiasta puolenpäivän aikaan. Eristys ei vaikuta lähimpään asutukseen tai liikkumiseen alueella.
Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.6.2026 klo 14:32, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Räjähde löytyi Vihdistä, poliisi eristänyt alueen • Räjähde löytyi Vihdistä ulkoilupolulta • Vihdistä löytyi räjähde, poliisi eristää alueen.
Räjähde löytyi Vihdistä
Vihdistä on löytynyt omatekoinen räjähde. Poliisi sai tiedon asiasta puolenpäivän aikaan. Räjähde löytyi ulkoilupolun varrelta. Poliisi on eristänyt alueen, mutta se ei vaikuta asutukseen.
Vihdistä on löytynyt omatekoinen räjähde, jonka poliisi on eristänyt. Löytö tapahtui ulkoilupolun varrella, ja poliisi sai tiedon asiasta puolenpäivän aikaan. Eristys ei vaikuta lähimpään asutukseen tai liikkumiseen alueella.
Vihdistä on löytynyt omatekoinen räjähde, jonka poliisi on eristänyt. Ulkoilija teki löydön Harjun alueen läheisyydessä. Eristys ei vaikuta lähimpään asutukseen tai liikkumiseen.
Vihdistä on löytynyt omatekoinen räjähde ulkoilupolun varresta. Poliisi on eristänyt alueen sivullisilta ja pyytää välttämään liikkumista siellä. Tarkempia tietoja räjähteestä ei ole vielä saatavilla.
Vihdistä on löytynyt omatekoinen räjähde ulkoilupolun varresta. Länsi-Uudenmaan poliisi on eristänyt alueen sivullisilta ja pyytää välttämään liikkumista siellä. Tarkempia tietoja räjähteestä ei ole vielä saatavilla.
Vihdistä on löydetty omatekoinen räjähde, jonka vuoksi poliisi on eristänyt alueen. Ulkoilija ilmoitti löydöstä, ja poliisi on varoittanut sivullisia pysymään poissa alueelta. Eristys ei vaikuta liikkumiseen lähialueella.
Vihdistä on löytynyt mahdollinen omatekoinen räjähde ulkoilupolun varrelta Harjun alueelta. Länsi-Uudenmaan poliisi on eristänyt alueen ja rajoittaa sivullisten liikkumista. Poliisi ei ole vielä kertonut tarkemmin räjähteen luonteesta.
Vihdistä on löydetty omatekoinen räjähde, jonka vuoksi poliisi on eristänyt alueen. Ulkoilija teki löydön Harjun läheisyydessä sijaitsevalta ulkoilupolulta. Poliisi rajoittaa sivullisten liikkumista löytöpaikan ympärillä, ja arvioi, että toimenpiteet…
Vihdissä on löydetty omatekoinen räjähde ulkoilupolun läheisyydestä. Poliisi on eristänyt alueen ja rajoittaa liikkumista löytöpaikan ympärillä. Eristys ei vaikuta lähimpään asutukseen, ja poliisi arvioi tilanteen kestävän vielä tunteja.
Vihdistä on löytynyt omatekoinen räjähde, mikä on johtanut poliisin toimiin alueella. Poliisi on eristänyt löytöpaikan ja sen ympäristön sivullisilta. Eristys ei vaikuta lähimpään asutukseen, mutta poliisi kehottaa ihmisiä…
Vihdistä on löytynyt omatekoinen räjähde, mikä on johtanut poliisin toimiin alueen kulun rajaamiseksi. Poliisi tutkii tapausta ja varmistaa, että alue on turvallinen asukkaille. Tapahtuma herättää huolta paikallisessa yhteisössä.
Mäntyharjulla etsitään 77-vuotiasta naista, joka katosi maanantaina 15.6. Nainen on viimeksi nähty Koiniementiellä Ristiinantien läheisyydessä. Poliisi pyytää havaintoja hätänumeroon 112.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi on käynnistänyt etsinnät Salossa, jossa lauantaina katosi mies. Viimeisin havainto hänestä on Pellonpääntiellä. Etsintöihin osallistuvat poliisi, rajavartiolaitos ja vapaaehtoiset.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Helsingin poliisi on käynnistänyt etsinnät kadonneen miehen löytämiseksi. Mies on kuvailtu kumarassa käveleväksi, ja hänellä on musta takki, kravatti sekä tummanharmaat housut.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Oulun yliopiston rehtori Arto Maaninen on eronnut tehtävästään henkilökohtaisista syistä. Ero myönnettiin yliopiston hallituksen kokouksessa, ja sen taustalla ovat alkoholinkäyttö ja epäasiallinen…
Kotimaa
Oulussa syttyi tiistain vastaisena yönä tulipalo kerrostalossa, joka levisi nopeasti. Asukkaat pelastautuivat hyppäämällä parvekkeilta, kun savu täytti rappukäytävän. Pelastuslaitos sai palon hallintaan,…
Kotimaa
Kotkassa Kymin lentokentän läheisyydessä raivattiin sotilasräjähde sunnuntaina. Poliisi sai ilmoituksen epäillystä räjähteestä, joka oli havaittu alueella. Puolustusvoimat huolehtii räjähteen hävittämisestä, eikä tapahtumasta…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.