Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Oulussa tapahtui tuhoisa kerrostalopalo, ja Norwegian ostaa Tjäreborgin emoyhtiön. Valtiovarainministeriö paransi talousennustettaan, mutta työttömyys jatkaa kasvua.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jalkapallon MM-kisoissa otetaan käyttöön uusi sääntö, joka antaa suoran punaisen kortin suun peittämisestä. Tavoitteena on vähentää ajan peluuta ja parantaa pelin sujuvuutta. Uudistukset ovat osa laajempaa sääntömuutosten pakettia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jalkapallon MM-kisoissa otetaan käyttöön uusi sääntö, joka antaa suoran punaisen kortin suun peittämisestä. Tavoitteena on vähentää ajan peluuta ja parantaa pelin sujuvuutta. Uudistukset ovat osa laajempaa sääntömuutosten pakettia.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.6.2026 klo 15:37, pääluokka Jalkapallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jalkapallon MM-kisoissa uusi sääntö • MM-kisoissa pelataan neljä ottelua tiistaina.
Uusi sääntö jalkapallon MM-kisoissa
Jalkapallon MM-kisoissa on tullut uusi sääntö. Jos pelaaja peittää suunsa, hän saa suoran punaisen kortin. Tämä sääntö auttaa vähentämään ajan peluuta. Uudistukset parantavat pelin sujuvuutta.
Jalkapallon MM-kisoissa otetaan käyttöön uusi sääntö, joka antaa suoran punaisen kortin suun peittämisestä. Tavoitteena on vähentää ajan peluuta ja parantaa pelin sujuvuutta. Uudistukset ovat osa laajempaa sääntömuutosten pakettia.
Jalkapallon miesten MM-kisoissa pelataan tiistai-illan ja keskiviikkoaamun välisenä aikana neljä ottelua. Ranska kohtaa Senegalin ja Argentiina pelaa Algeriaa vastaan. Muut ottelut ovat Irak–Norja ja Itävalta–Jordania.
Ranska ja Senegal kohtaavat jälleen jalkapallon MM-kisoissa, 24 vuotta sen jälkeen, kun Senegal yllätti Ranskan avausottelussa vuonna 2002. Tuolloin Senegal voitti hallitsevan…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Ranska, #MMkisat
Lionel Messi, Argentiinan jalkapallotähti, on päättänyt jatkaa uraansa ja osallistua kesän MM-kisoihin. Hän voitti maailmanmestaruuden vuonna 2022 ja oli alun perin valmis…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Argentiina, #Jalkapallo
Espanja on suurin ennakkosuosikki voittamaan jalkapallon MM-turnauksen, arvioi tilastopalvelu Optan supertietokone. Espanjan voittomahdollisuus on 16,1 prosenttia, kun taas Kap Verden mahdollisuus on…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jalkapallo
Cristiano Ronaldo on edelleen merkittävä hahmo jalkapallossa, vaikka hänen palkintokaapistaan puuttuu MM-kulta. Jalkapalloasiantuntija Marianne Miettinen arvioi Ronaldon roolia ja hänen kykyään näyttää…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jalkapallo
Hollanti pelasi tasapelin Japanin kanssa miesten MM-kisojen avausottelussa. Ottelu päättyi 2–2, kun Hollanti meni ensin johtoon, mutta Japani tasoitti kaksi kertaa. Maalit…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jalkapallo
Nestory Irankunda teki maalin Australian voitossa Turkkia vastaan jalkapallon MM-kisoissa. 20-vuotiaasta Irankundasta tuli nuorin maalintekijä Australian MM-historiassa. Hän syntyi pakolaisleirillä ja muutti…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jalkapallo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.