Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Valtatiellä 9 tapahtui tieliikenneonnettomuus, jossa yksi henkilö menehtyi. Keski-Suomen pelastuslaitos vahvisti tiedon. Poliisi tutkii onnettomuutta ja liikenne pysäytettiin tutkinnan ajaksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Valtatiellä 9 tapahtui tieliikenneonnettomuus, jossa yksi henkilö menehtyi. Keski-Suomen pelastuslaitos vahvisti tiedon. Poliisi tutkii onnettomuutta ja liikenne pysäytettiin tutkinnan ajaksi.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.6.2026 klo 13:26, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Iltalehti, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Liikenneonnettomuudessa yksi kuollut • Yksi kuollut liikenneonnettomuudessa Laukaassa • Liikenneonnettomuudessa yksi kuollut.
Yksi kuoli liikenneonnettomuudessa
Valtatiellä 9 tapahtui onnettomuus, jossa yksi ihminen kuoli. Onnettomuus tapahtui iltapäivällä Kuopiontien kohdalla. Poliisi tutkii asiaa ja liikenne oli pysäytetty tutkinnan ajaksi. Tiedotamme asiasta lisää myöhemmin.
Valtatiellä 9 tapahtui tieliikenneonnettomuus, jossa yksi henkilö menehtyi. Keski-Suomen pelastuslaitos vahvisti tiedon. Poliisi tutkii onnettomuutta ja liikenne pysäytettiin tutkinnan ajaksi.
Laukaassa tapahtui liikenneonnettomuus, jossa yksi henkilö menehtyi. Onnettomuus tapahtui valtatiellä 9 Kuopiontiellä, ja liikenne on toistaiseksi kokonaan poikki onnettomuuspaikalla. Pelastuslaitoksen mukaan toinen ajokaista avataan arviolta 20 minuutin kuluttua.
Henkilö on menehtynyt liikenneonnettomuudessa Jyväskylän ja Laukaan välillä. Onnettomuus tapahtui henkilöauton ja rekan välisessä kolarissa tiistaina puolen päivän jälkeen. Liikenne on ruuhkautunut pahoin Kuopion suuntaan.
Liikenneonnettomuus tapahtui tiistaina Jyväskylän ja Laukaan välillä. Onnettomuudessa osallistuivat rekka ja henkilöauto, ja tie on suljettu onnettomuuden vuoksi. Pelastus- ja raivaustyöt ovat käynnissä.
Ysitie on suljettu liikenneonnettomuuden takia Jyväskylän ja Laukaan välillä. Onnettomuus tapahtui henkilöauton ja rekan välillä Leppälahden ja Metsolahden välillä.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #Laukaa
Lappeenrannassa tapahtui onnettomuus, jossa 16-vuotias mopoilija kuoli. Poliisin mukaan onnettomuus tapahtui ohitustilanteessa, kun autoilija yritti ohittaa mopoa ja törmäsi siihen. Autoilija on…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Liikenneonnettomuus
Laukassa tapahtui onnettomuus valtatie 9:llä, jossa yksi henkilö menehtyi. Pelastuslaitos sai hälytyksen onnettomuuspaikalle tiistaina kello 12.30. Liikenne on pysäytetty poliisin tutkinnan ajaksi.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Laukaa, #Valtatie9
Palokassa tapahtui nestekaasupullon vuoto, joka vaati pelastuslaitoksen toimenpiteitä. Pelastuslaitos sulki venttiilin vaarallisen aineen onnettomuuden vuoksi. Tilanne saatiin hallintaan ilman suurempia vahinkoja.
Liikenne • jaetut avainsanat: #KeskiSuomi, #Pelastuslaitos
Keski-Suomessa ei ole vielä päätetty lähijunainvestoinneista. Mahdolliset lähijunayhteydet Jyväskylän ja sen ympäristön kunnissa eivät toteudu ennen 2030-lukua. Sen sijaan joukkoliikenteen kehittämissuunnitelma keskittyy…
Liikenne • jaetut avainsanat: #KeskiSuomi, #Jyväskylä
Jyväskylässä henkilöauto ajautui katolleen sunnuntai-iltana Puuppolantien ja Lehtotien risteyksessä. Onnettomuudessa auto osui myös valaisinpylvääseen, joka katkesi. Kuljettajan kunto tarkastettiin ensihoidossa, mutta onnettomuuden…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.