Nimipäivä:
Urho
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Iranin öljykuljetukset alkavat Hormuzinsalmesta, ja eduskunnassa äänestetään hallituksen luottamuksesta. Iranin öljykuljetukset ovat käynnistyneet Hormuzinsalmesta, mikä voi vaikuttaa globaaleihin…


Trump yllättää G7-kokouksessa

Aihesivu: Trump yllättää G7-kokouksessa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

G7-kokouksessa Donald Trump saapui yllättävän leppoisana, mikä hämmenti Euroopan johtajia. Kokouksessa keskusteltiin myös Ukrainan rauhasta Iran-sovun myötä. Trump ylisti Ranskan presidentti Emmanuel Macronia useaan otteeseen.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 16.6.2026 klo 14:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

G7-kokouksessa Donald Trump saapui yllättävän leppoisana, mikä hämmenti Euroopan johtajia. Kokouksessa keskusteltiin myös Ukrainan rauhasta Iran-sovun myötä. Trump ylisti Ranskan presidentti Emmanuel Macronia useaan otteeseen.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.6.2026 klo 14:00, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä, Kauppalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trump yllättää G7-kokouksessa • Trump sai yllättävän lahjan G7-kokouksessa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 16.6.2026 klo 14:00.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #G7, #Trump, #Ukraina.

Selkokielinen yhteenveto

Trump yllättää G7-kokouksessa

Donald Trump saapui G7-kokoukseen Ranskassa ystävällisenä. Euroopan johtajat olivat yllättyneitä hänen käytöksestään. Kokouksessa puhuttiin myös Ukrainan rauhasta. Trump kiitti Ranskan presidenttiä Emmanuel Macronia.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölymäärät ovat maan lounaisosissa runsaita, maan länsiosien poutaisilla alueilla kohtalaisia ja muualla maassa pieniä.
Kuusi ja mänty kukkivat maan keski- ja pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän hetkellisesti nollatasolle.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi.
Heinän siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa kohtalaisesti ja runsaasti ja maan keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Maan pohjoisosien rannikkoalueilla heinän siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.