Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Oulussa tapahtui tuhoisa kerrostalopalo, ja Norwegian ostaa Tjäreborgin emoyhtiön. Valtiovarainministeriö paransi talousennustettaan, mutta työttömyys jatkaa kasvua.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Teleoperaattori Elisalla on tällä hetkellä merkittäviä häiriöitä verkkoyhteyksissä ja matkapuhelinverkossa. Häiriöilmoitukset ovat nousseet nopeasti, ja asiakkaita on vaikeaa saada yhteyttä palveluihin. Elisan häiriötiedotteet eivät ole saatavilla, ja asiakkaat eivät pääse kirjautumaan Oma Elisaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Teleoperaattori Elisalla on tällä hetkellä merkittäviä häiriöitä verkkoyhteyksissä ja matkapuhelinverkossa. Häiriöilmoitukset ovat nousseet nopeasti, ja asiakkaita on vaikeaa saada yhteyttä palveluihin. Elisan häiriötiedotteet eivät ole saatavilla, ja asiakkaat eivät pääse kirjautumaan Oma Elisaan.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.6.2026 klo 12:03, pääluokka IT.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Elisalla on häiriöitä verkkopalveluissa • Elisalla ongelmia verkkopalveluissa.
Elisalla on häiriöitä verkkopalveluissa
Teleoperaattori Elisalla on isoja ongelmia verkkoyhteyksissä. Asiakkaat ovat ilmoittaneet häiriöistä matkapuhelinverkossa. Häiriöilmoituksia on tullut paljon, ja Elisan tiedotteet eivät ole näkyvissä. Myös Oma Elisan käyttö on estynyt.
Teleoperaattori Elisalla on tällä hetkellä merkittäviä häiriöitä verkkoyhteyksissä ja matkapuhelinverkossa. Häiriöilmoitukset ovat nousseet nopeasti, ja asiakkaita on vaikeaa saada yhteyttä palveluihin. Elisan häiriötiedotteet eivät ole saatavilla, ja asiakkaat…
Teleoperaattori Elisa kohtasi ongelmia verkkopalveluissaan tiistaina aamupäivällä. Käyttäjät raportoivat ongelmista Downdetectorissa, ja piikki havaittiin noin kello 10.30. Vaikka OmaElisa-portaaliin ei päässyt, puhelut ja tekstiviestit toimivat normaalisti.
Elisan tietoliikennepalveluissa on havaittu häiriöitä, joista on ilmoittanut noin 360 käyttäjää. Häiriöilmoituksia on tullut erityisesti tiistaina kello 10.30 jälkeen. Tilanne on edelleen…
IT • jaetut avainsanat: #Elisa, #Downdetector
Suomessa soitetaan viimeinen kaupallinen lankapuhelu 30. kesäkuuta, kun Elisan lankapuhelinverkko suljetaan. Tämä päätös merkitsee lankapuhelimen yli 140 vuotta kestäneen historian loppua maassa.…
IT • jaetut avainsanat: #Elisa
Jodel-sovelluksen toiminnassa esiintyi ongelmia keskiviikkoiltapäivänä. Downdetector-palvelun mukaan useat käyttäjät raportoivat sovelluksen kaatumisesta. Ongelmat alkoivat kello kahden aikaan, mutta neljän jälkeen osa käyttäjistä…
IT • jaetut avainsanat: #Downdetector
Liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranne kritisoi MTV:n ja Elisan välistä sopimuskiistaa. Kiista on johtanut siihen, että MTV:n lähetykset ovat katkenneet Elisan verkossa.…
IT • jaetut avainsanat: #Elisa
Elisan ja MTV:n välinen sopimusriita uhkaa estää satojen tuhansien suomalaisten pääsyn jalkapallon MM-kisoihin. MTV aikoo näyttää 32 ottelua ilmaiseksi, mutta riidan vuoksi…
IT • jaetut avainsanat: #Elisa
MobilePay on julkaissut uuden version, joka on suunnattu 7–14-vuotiaille. Sovelluksen käyttöön tarvitaan huoltajan lupa, pankkitili ja puhelin. Nuoret voivat käyttää sovellusta esimerkiksi…
IT
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.