Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulussa syttyi tiistain vastaisena yönä tulipalo kerrostalossa, joka levisi nopeasti. Asukkaat pelastautuivat hyppäämällä parvekkeilta, kun savu täytti rappukäytävän. Pelastuslaitos sai palon hallintaan, mutta useat asunnot vaativat korjauksia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulussa syttyi tiistain vastaisena yönä tulipalo kerrostalossa, joka levisi nopeasti. Asukkaat pelastautuivat hyppäämällä parvekkeilta, kun savu täytti rappukäytävän. Pelastuslaitos sai palon hallintaan, mutta useat asunnot vaativat korjauksia.
Aiheesta on julkaistu 11 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.6.2026 klo 11:28, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Kaleva, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oulussa tuhoisa kerrostalopalo yöllä • Tulipalo Oulussa uhkasi kerrostalon asukkaita • Tulipalo Oulussa aiheutti savua.
Oulussa syttyi iso tulipalo
Oulussa oli iso tulipalo kerrostalossa. Palo alkoi kolmannesta kerroksesta ja levisi nopeasti. Asukkaat hyppäsivät parvekkeilta pelastuakseen. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan. Monet asunnot tarvitsevat nyt korjauksia.
Oulussa syttyi tiistain vastaisena yönä tulipalo kerrostalossa, joka levisi nopeasti. Asukkaat pelastautuivat hyppäämällä parvekkeilta, kun savu täytti rappukäytävän. Pelastuslaitos sai palon hallintaan, mutta useat asunnot vaativat korjauksia.
Oulussa syttyi yöllä tulipalo kahdeksankerroksisessa kerrostalossa, mikä aiheutti savun leviämisen asuntoihin. Kolme asukasta loukkaantui ja vietiin sairaalaan. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, mutta asukkaita jouduttiin pelastamaan rappukäytävän ja…
Oulussa syttyi yöllä tulipalo kahdeksankerroksisessa kerrostalossa, mikä johti savun leviämiseen asuntoihin. Kolme asukasta loukkaantui ja vietiin sairaalaan. Pelastuslaitos sai tilanteen nopeasti hallintaan, mutta asukkaita jouduttiin pelastamaan parvekkeilta ja…
Oulussa syttyi yöllä tulipalo kahdeksankerroksisessa kerrostalossa, mikä johti yli 20 ihmisen evakuointiin. Pelastuslaitos sammutti palon ja tarkasti asunnot, mutta tilanne olisi voinut olla vakavampi. Palaneen asunnon asukas pelastautui…
Oulussa syttyi yöllä kaksi kerrostalopaloa, jotka vaativat sammutustoimenpiteitä. Palot alkoivat Maahisentiellä kolmannessa kerroksessa sijaitsevasta asunnosta. Onnettomuuden seurauksena noin 20 henkilöä joutui etsimään uuden yösijan.
Oulussa syttyi yöllä kaksi kerrostalopaloa, jotka vaativat sammutustoimia. Ensimmäinen palo syttyi kahdeksankerroksisen talon kolmannessa kerroksessa. Noin 20 henkilöä joutui etsimään uuden yösijan palojen vuoksi.
Oulussa syttyi yöllä kaksi kerrostalopaloa, jotka vaativat sammutustoimia. Ensimmäinen palo tapahtui Maahisentiellä, jossa kolmannessa kerroksessa sijaitseva asunto syttyi tuleen. Noin 20 asukasta joutui etsimään uuden yösijan.
Oulussa syttyi tiistain vastaisena yönä kaksi kerrostalopaloa, joista toinen aiheutti kolme loukkaantumista. Pelastuslaitos sai tilanteen nopeasti hallintaan, mutta asukkaat joutuivat hyppäämään parvekkeilta pakoon savusta. Alustavien tietojen mukaan loukkaantuneiden…
Oulussa syttyi yöllä tulipalo kahdessa kerrostalossa. Yksi asukas joutui hyppäämään parvekkeelta paetakseen savua. Palon seurauksena 20 henkilöä menetti tilapäisesti asuntonsa.
Oulussa syttyi maanantain ja tiistain välisenä yönä kaksi kerrostalopaloa. Ensimmäinen palo tapahtui Maahisentiellä, jossa kolmannessa kerroksessa ollut asunto tuhoutui täysin. Tulipalon seurauksena 20 henkilöä joutui etsimään uuden yösijan.
Oulussa syttyi yöllä kaksi kerrostalopaloa, joissa kolme henkilöä loukkaantui. Palot aiheuttivat savuhaittoja, ja noin 20 asukasta etsi uuden yösijan. Ensihoito tarkasti useita henkilöitä savun vuoksi.
Poliisi tutkii Oulussa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä sattuneita tulipaloja. Ensimmäinen palo syttyi Ritaharjussa roskakatoksessa, joka levisi myös naapurin alueelle. Toinen tulipalo…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Tulipalo
Oulussa syttyi tiistain vastaisena yönä kaksi kerrostalopaloa, joista Puolivälikankaan palo epäillään tuhotyöksi. Poliisi on selvittänyt molempien palojen syttymissyitä, mutta Puolivälikankaan palon syttymishetkellä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Oulussa Värtön uimarannalla löytyi uimakopista vaatteita, mikä herätti huolta ohikulkijoissa. Pelastuslaitos sai hälytyksen mahdollisesta hukkumisesta, mutta ei löytänyt ketään vedestä. Tilanteesta ei…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Pelastuslaitos
Mäntyharjulla etsitään 77-vuotiasta naista, joka katosi maanantaina 15.6. Nainen on viimeksi nähty Koiniementiellä Ristiinantien läheisyydessä. Poliisi pyytää havaintoja hätänumeroon 112.
Kotimaa
Poliisi on käynnistänyt etsinnät Salossa, jossa lauantaina katosi mies. Viimeisin havainto hänestä on Pellonpääntiellä. Etsintöihin osallistuvat poliisi, rajavartiolaitos ja vapaaehtoiset.
Kotimaa
Perjantai-iltana Aurajoesta löytyi keski-ikäinen mies, joka oli kuollut. Hätäilmoitus tehtiin ulkopuolisilta, ja mies todettiin kuolleeksi paikan päällä. Poliisi ei epäile rikosta.
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.