Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa mopopojan ojaan kiilannut poliisi on saanut syytteen törkeästä vammantuottamuksesta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kap Verden maalivahti Vozinha, 40, pelasi nollapelin Espanjaa vastaan jalkapallon MM-kisoissa. Hänestä tuli vanhin maalivahti, joka on pelannut nollapelin debyytissään. Vozinha palkittiin ottelun parhaana pelaajana seitsemällä torjunnallaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kap Verden maalivahti Vozinha, 40, pelasi nollapelin Espanjaa vastaan jalkapallon MM-kisoissa. Hänestä tuli vanhin maalivahti, joka on pelannut nollapelin debyytissään. Vozinha palkittiin ottelun parhaana pelaajana seitsemällä torjunnallaan.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.6.2026 klo 22:00, pääluokka Jalkapallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vozinha teki MM-historiaa nollapelin myötä • Vozinha teki MM-historiaa nollapelillä • Vozinha teki historiaa jalkapallon MM-kisoissa.
Vozinha teki historiaa MM-kisoissa
Kap Verden maalivahti Vozinha, 40, pelasi jalkapallon MM-kisoissa Espanjaa vastaan. Hän piti nollapelin ja teki seitsemän torjuntaa. Vozinha on nyt vanhin maalivahti, joka on pelannut nollapelin ensimmäisessä ottelussaan. Hänet valittiin myös ottelun parhaaksi pelaajaksi.
Kap Verden maalivahti Vozinha, 40, pelasi nollapelin Espanjaa vastaan jalkapallon MM-kisoissa. Hänestä tuli vanhin maalivahti, joka on pelannut nollapelin debyytissään. Vozinha palkittiin ottelun parhaana pelaajana seitsemällä torjunnallaan.
Kap Verden maalivahti Vozinha, 40, pelasi nollapelin Espanjaa vastaan jalkapallon MM-kisoissa. Hänestä tuli vanhin maalivahti, joka on pelannut nollapelin debyytissään. Vozinha valittiin ottelun parhaaksi pelaajaksi seitsemällä torjunnalla.
Kap Verden maalivahti Vozinha, 40, yllätti pelaamalla 0–0-tasapelin Espanjaa vastaan jalkapallon MM-kisoissa. Hänestä tuli vanhin maalivahti, joka on pelannut nollapelin debyytissään MM-tasolla, torjuen seitsemän laukausta. Vozinha palkittiin ottelun…
Kap Verde pelasi historiallisessa jalkapallon MM-ottelussaan maalittoman tasapelin Espanjan kanssa. Espanja hallitsi peliä, mutta Kap Verden maalivahti Vozinha torjui useita laukauksia. Espanjan…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #KapVerde, #Vozinha
Espanja on suurin ennakkosuosikki voittamaan jalkapallon MM-turnauksen, arvioi tilastopalvelu Optan supertietokone. Espanjan voittomahdollisuus on 16,1 prosenttia, kun taas Kap Verden mahdollisuus on…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #KapVerde, #Jalkapallo
Ruotsin jalkapallomaajoukkue avasi MM-kisat murskaavalla voitolla, kun se voitti Tunisian 5–1. Yasin Ayari teki ottelussa kaksi maalia, ja myös Alexander Isak sekä…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
JJK:n maalintekijäkolmikko teki hienon suorituksen Kokkolassa, kun joukkue voitti KPV:n 3-2. Ottelu oli jännittävä ja päättyi JJK:n voittoon, mikä nosti joukkueen mielialaa.…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Jalkapallon miesten MM-turnauksessa Saksa voitti Curacaon selvästi 7–1 alkulohkovaiheessa. Saksa teki maaleja useita, ja ottelun avausmaalin teki Felix Nmecha. Muut maalintekijät olivat…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Hollannin jalkapallomaajoukkue on pelannut 20 MM-ottelua ilman tappiota varsinaisella peliajalla vuodesta 2006 lähtien. Kuitenkin jokainen turnaus on päättynyt pudotuspeleissä jatkoajalla tai rangaistuspotkukilpailussa.…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Maan pohjoisosissa pujon kukinta on enää heikkoa. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen pieniä, mutta voivat rannikon tuntumassa nousta kohtalaisiksi. Maan pohjoisosissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa pienistä kohtalaisiin. Muualla pujon levinneisyysalueella pujon siitepölyä on ilmassa vähän lukuun ottamatta Etelä-Lappia, jossa siitepölymäärät ovat hyvin pieniä. Alternaria-homeitiöitä on maan eteläosissa ilmassa kohtalaisesti. Sade laskee siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa, joskin Keski- ja Pohjois-Lapissa kukinta jo lähenee loppuaan. Pujon kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu muualla levinneisyysalueella. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla pienistä kohtalaisiin. Sisämaa-alueilla sekä maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärät jäävät pieniksi lukuun ottamatta Keski- ja Pohjois-Lappia, missä määrät jäävät lähelle nollatasoa. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan eteläosissa. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa pujon siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi ja Etelä-Lapissa hyvin pieniksi. Pohjois-Karjalaan voi ENNUSTE jakson lopulla kulkeutua pieniä määriä tuoksukin siitepölyä. Tuoksukki on Keski- ja Etelä-Euroopassa yleinen allergiakasvi, joka on sukua pujolle. Sade laskee siitepölymääriä.