Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Vihreät puolue aikoo palauttaa puheenjohtaja Sofia Virran kansanedustajan palkkiot hänen poissaolon ajaltaan. Perussuomalaisten kansanedustaja Laura Huhtasaari ilmoitti, ettei…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tampereen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Kalervo Kummolan muotokuva on paljastettu Tampereen raatihuoneella. Teoksen on maalannut taiteilija Timo Vuorikoski, joka on aiemmin maalannut myös muiden pormestareiden muotokuvat. Muotokuvassa näkyy taustalla Tampereen areena ja Näsinneula.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tampereen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Kalervo Kummolan muotokuva on paljastettu Tampereen raatihuoneella. Teoksen on maalannut taiteilija Timo Vuorikoski, joka on aiemmin maalannut myös muiden pormestareiden muotokuvat. Muotokuvassa näkyy taustalla Tampereen areena ja Näsinneula.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.6.2026 klo 20:08, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kalervo Kummolan muotokuva paljastettiin Tampereella • Kalervo Kummolan muotokuva julkistettiin Tampereella • Kalervo Kummolan muotokuva paljastettiin Tampereella.
Kalervo Kummolan muotokuva paljastettiin
Kalervo Kummolan muotokuva on nyt nähtävillä Tampereen raatihuoneella. Muotokuvan on maalannut taiteilija Timo Vuorikoski. Kummola on toiminut Tampereen pormestarina vuosina 2023-2025. Muotokuvassa on taustalla Tampereen areena ja Näsinneula.
Tampereen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Kalervo Kummolan muotokuva on paljastettu Tampereen raatihuoneella. Teoksen on maalannut taiteilija Timo Vuorikoski, joka on aiemmin maalannut myös muiden pormestareiden muotokuvat. Muotokuvassa näkyy taustalla Tampereen…
Kalervo Kummolan muotokuva julkaistiin Tampereen Raatihuoneella. Taidemaalari Timo Vuorikoski on teoksen tekijä. Kummola, joka täytti 80 vuotta viime marraskuussa, jatkaa aktiivista työtään kunnallispolitiikassa.
Kalervo Kummolan muotokuva esiteltiin Raatihuoneella Tampereella. Taiteilija Timo Vuorikoski maalasi teoksen, joka maksoi 15 000 euroa. Kummola on tunnettu muun muassa jääkiekkoliiton puheenjohtajana ja Tampereen pormestarina.
Kalervo Kummolan muotokuva julkaistiin Tampereen Raatihuoneella. Muotokuvan on maalannut taiteilija Timo Vuorikoski. Kummola toimi Tampereen pormestarina vuosina 2023–2025.
Olka Horilan ohjaama Harmony Sisters -näytelmä etsii pitkään tarkoitustaan, mutta löytää sen lopulta. Esitys on nähtävissä Pyynikin kesäteatterissa Tampereella. Ensi-ilta oli 10.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Tampere
Kuvataiteilija David Hockney on kuollut rauhallisesti kotonaan 11. kesäkuuta 88-vuotiaana. Hockney oli yksi aikamme merkittävimmistä taiteilijoista, joka nousi kuuluisuuteen poptaiteen kautta 1960-luvulla.…
Kulttuuri
Laulaja Bonnie Tyler on herännyt yli kuukauden kestäneestä koomasta. Hän vaivutettiin koomaan kiireellisen leikkauksen jälkeen ja on edelleen kriittisessä tilassa tehohoidossa. Tylerin…
Kulttuuri
Brittipoppari Lewis Capaldi esiintyi Helsinki City Festival -tapahtumassa ja vitsaili yleisölle alkoholin käytöstä. Hän kysyi, onko paikalla selvin päin olevia, ja sai…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Tampereen kaupunki hakee taiteilijoita ja taidekasvattajia Kaukajärvelle ja Annalaan syksyllä 2026. Tavoitteena on luoda nuorille suunnattua taidetoimintaa, joka yhdistää alueen asukkaita. Hakuaika…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Tampere
Lars Collin, Avainlippu-brändin keksijä, on kuollut 80-vuotiaana pitkällisen sairauden jälkeen. Hän toimi Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtajana ja toteutti merkittäviä uudistuksia. Collin tunnettiin…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.