Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomalaisten asuntovelallisten tilanne jatkuu vielä kuuden kuukauden ajan. Aktian pääekonomisti Lasse Corin arvioi, että Euroopan keskuspankin koronnosto olisi voitu välttää. Tämä herättää kysymyksiä talouden tulevaisuudesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomalaisten asuntovelallisten tilanne jatkuu vielä kuuden kuukauden ajan. Aktian pääekonomisti Lasse Corin arvioi, että Euroopan keskuspankin koronnosto olisi voitu välttää. Tämä herättää kysymyksiä talouden tulevaisuudesta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.6.2026 klo 18:30, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Asuntovelallisten tilanne jatkuu vaikeana.
Asuntovelallisten tilanne on vaikea
Suomalaisten asuntovelallisten tilanne jatkuu vielä kuusi kuukautta. Aktian pääekonomisti Lasse Corin sanoo, että EKP:n koronnosto olisi voitu välttää. Tämä herättää kysymyksiä talouden tulevaisuudesta. Tilanne on huolestuttava monille velallisille.
Suomalaisten asuntovelallisten tilanne jatkuu vielä kuuden kuukauden ajan. Aktian pääekonomisti Lasse Corin arvioi, että Euroopan keskuspankin koronnosto olisi voitu välttää. Tämä herättää kysymyksiä talouden tulevaisuudesta.
Aktian pääekonomisti Lasse Corin arvioi, että Euroopan keskuspankin koronnosto oli virheellinen päätös. Hän uskoo, että nopea koronlasku ei olisi uskottava vaihtoehto nykytilanteessa.…
Talous • jaetut avainsanat: #LasseCorin, #EKP
12 kuukauden euribor on tällä hetkellä 2,874 prosenttia ja pysyy ennusteiden mukaan samalla tasolla koko vuoden. Euroopan keskuspankki nosti ohjauskorkojaan 0,25 prosenttiyksiköllä,…
Talous • jaetut avainsanat: #EKP
Patria ja Valmet Automotive ovat solmineet sopimuksen panssariajoneuvojen valmistamisesta. Sopimuksen myötä valmistusmäärä nousee satoihin ajoneuvoihin vuodessa, ja se työllistää noin 240 henkilöä…
Talous
Ekonomistit uskovat, että rauha Lähi-idässä, erityisesti Iranin ja Yhdysvaltojen sopu sotatoimien lopettamisesta, voisi palauttaa Suomen talouskasvun. Rauhan myötä Hormuzinsalmi avautuisi jälleen, mikä…
Talous
Kesko on päättänyt ostaa tekniseen kauppaan keskittyvän Dahl-yrityksen Ruotsista, Norjasta ja Tanskasta. Kauppahinta on 1,2 miljardia euroa ilman velkoja. Tämä yritysosto tukee…
Talous
Euroopan keskuspankki nosti ohjauskorkoaan 0,25 prosenttiyksikköä, nyt 2,25 prosenttia. Ekonomistit uskovat, että Suomen talouskasvu ei katkea, vaikka korot nousevat. Inflaatio ja kansainväliset…
Talous • jaetut avainsanat: #EKP
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.