Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kotkassa Kymin lentokentän läheisyydessä raivattiin sotilasräjähde. Poliisi sai ilmoituksen epäillystä räjähteestä, joka havaittiin alueella, jossa järjestettiin Jukolan viesti. Puolustusvoimat vastaa räjähteen hävittämisestä, eikä alueella ollut vaaraa sivullisille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kotkassa Kymin lentokentän läheisyydessä raivattiin sotilasräjähde. Poliisi sai ilmoituksen epäillystä räjähteestä, joka havaittiin alueella, jossa järjestettiin Jukolan viesti. Puolustusvoimat vastaa räjähteen hävittämisestä, eikä alueella ollut vaaraa sivullisille.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.6.2026 klo 16:58, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sotilasräjähde raivattiin Kotkassa • Sotilasräjähde raivattiin Kotkassa • Sotilasräjähde raivattiin Kotkassa.
Sotilasräjähde poistettiin Kotkasta
Kotkassa Kymin lentokentän vierestä löytyi sotilasräjähde. Poliisi sai ilmoituksen asiasta sunnuntaina. Alue eristettiin ja Puolustusvoimat hoitaa räjähteen hävittämisen. Jukolan viesti pidettiin samalla alueella, mutta vaaraa ei ollut.
Kotkassa Kymin lentokentän läheisyydessä raivattiin sotilasräjähde. Poliisi sai ilmoituksen epäillystä räjähteestä, joka havaittiin alueella, jossa järjestettiin Jukolan viesti. Puolustusvoimat vastaa räjähteen hävittämisestä, eikä alueella ollut vaaraa sivullisille.
Kotkassa Kymin lentokentän läheisyydessä raivattiin sotilasräjähde, jonka poliisi löysi sunnuntaina. Alue eristettiin ja Puolustusvoimat hoitaa räjähteen hävittämisen. Jukolan viestin aikana ei syntynyt vaaraa sivullisille.
Kotkassa Kymin lentokentän läheisyydessä raivattiin sotilasräjähde sunnuntaina. Poliisi sai ilmoituksen epäillystä räjähteestä, joka oli havaittu alueella. Puolustusvoimat huolehtii räjähteen hävittämisestä, eikä tapahtumasta aiheutunut vaaraa sivullisille.
Kotkassa, Jukolan viestin alueelta, havaittiin ruosteinen sotilasräjähde. Poliisi sai ilmoituksen sunnuntaina, mutta tapahtumasta ei aiheutunut vaaraa sivullisille. Puolustusvoimat hävittää epäillyn kranaatinheittimen ammuksen.
Kotkassa Kymin lentokentän läheisyydestä löytyi sotilasräjähde, joka eristettiin poliisin toimesta. Puolustusvoimat sai tehtävän räjähteen hävittämisestä, ja alueella järjestettiin samalla Jukolan viesti. Tehtävä ei aiheuttanut vaaraa sivullisille.
Kotkassa on raivattu sotilasräjähde, joka löytyi Kymin lentokentän läheisyydestä. Poliisi sai ilmoituksen epäillystä räjähteestä, ja alue eristettiin. Puolustusvoimat hoitaa räjähteen hävittämisen, eikä tapahtumasta aiheutunut vaaraa sivullisille.
Kotkassa tapahtui lauantaina laaja sähkökatko, joka vaikutti koko Suomeen. Vian syy oli palanut pylväs, joka johtui komponenttivikasta. Verkkoyhtiö Kymenlaakson Sähköverkko Oy:n mukaan…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Kotka, #JukolanViesti
Suunnistuksen Jukolan viesti alkaa lauantaina Kotkassa, ja kisapaikalle odotetaan noin 50 000 vierasta. Liikenne on ruuhkautunut pahasti, ja jonot ovat yltäneet jopa…
Liikenne • jaetut avainsanat: #JukolanViestit, #Kotka
Kannonkosken lento-onnettomuuden tutkinta on käynnistetty kansainvälisten velvoitteiden ja inhimillisten tekijöiden vuoksi. Onnettomuudessa menehtyi yksi henkilö, ja tutkinnassa tarkastellaan muun muassa lentopaikan toimintaa…
Liikenne
Lappeenrannassa tapahtui onnettomuus, jossa 16-vuotias mopoilija kuoli. Poliisin mukaan onnettomuus tapahtui ohitustilanteessa, kun autoilija yritti ohittaa mopoa ja törmäsi siihen. Autoilija on…
Liikenne
Junaliikenne on keskeytynyt henkilövahingon vuoksi Tampereen ja Oriveden välillä. Pelastustoimet ovat käynnissä, ja tilanne aiheuttaa poikkeusjärjestelyitä junaliikenteeseen. Junat myöhästyvät ja osa vuoroista…
Liikenne
Hampurin lentokenttä on suljettu turvallisuusuhan vuoksi, ja kaikki lähtevät lennot on peruttu. Matkustajat on määrätty poistumaan koneista, ja etsintöjä tehdään lentokentän tiloissa.…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.