Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran ovat neuvotelleet ja päässeet sopimukseen. Norjan kruununprinsessan Mette-Maritin pojan Marius Borg Höibyn tuomio annetaan tänään.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Espoon Laajalahdessa sijaitseva luvaton moskeija häiritsee paikallisia asukkaita ja yrityksiä. Rukoilijat täyttävät parkkipaikan, ja rukoushetkien äänet kantautuvat muihin tiloihin. Taloyhtiön hallitus pohtii, miten asiaan pitäisi puuttua.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Espoon Laajalahdessa sijaitseva luvaton moskeija häiritsee paikallisia asukkaita ja yrityksiä. Rukoilijat täyttävät parkkipaikan, ja rukoushetkien äänet kantautuvat muihin tiloihin. Taloyhtiön hallitus pohtii, miten asiaan pitäisi puuttua.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.6.2026 klo 12:08, pääluokka Uskonto.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Luvaton moskeija aiheuttaa häiriöitä Espoossa • Luvaton moskeija paljastui Espoossa.
Moskeija häiritsee espoolaisia
Espoon Laajalahdessa on luvaton moskeija, joka häiritsee asukkaita. Rukoilijat täyttävät parkkipaikan ja rukoushetkien äänet kuuluvat muualle taloon. Taloyhtiön hallitus miettii, mitä tehdä asiassa. He aikovat pyytää apua Espoon rakennusvalvonnalta.
Espoon Laajalahdessa sijaitseva luvaton moskeija häiritsee paikallisia asukkaita ja yrityksiä. Rukoilijat täyttävät parkkipaikan, ja rukoushetkien äänet kantautuvat muihin tiloihin. Taloyhtiön hallitus pohtii, miten asiaan pitäisi puuttua.
Espoon Laajalahdessa on toiminut luvaton moskeija, joka on aiheuttanut paikallisille ongelmia. Moskeijassa käy jopa 150 ihmistä perjantairukouksissa, mikä kuormittaa tilojen infrastruktuuria. Kiinteistön hallitus ei ole päässyt yhteisymmärrykseen tilanteen…
Paavi Leo XIV on pyytänyt anteeksi katolisen kirkon osuutta orjakaupassa ja ei-kristittyjen orjuuttamisessa. Anteeksipyyntö esitettiin ensyklikassa, joka lähetettiin seurakunnille. Aiemmat paavit ovat…
Uskonto
Espanjassa yli 1,2 miljoonaa ihmistä osallistui paavi Leon pitämään ulkoilmamessuun Madridissa. Tilaisuudessa olivat läsnä myös kuningas Felipe ja kuningatar Letizia. Paavi vierailee…
Uskonto
Opetushallitus on poistanut islamin ja ortodoksisen uskonnon oppimateriaalit myynnistä. Materiaaleissa on todettu puutteita, eikä niiden laatu ole vastannut vaatimuksia. Opetushallitus aikoo nyt…
Uskonto
Oulun Välivainiolle avataan Pohjois-Suomen suurin moskeija, joka muuttaa entisiin Jehovan todistajien tiloihin. Oulun islamilaisen yhdyskunnan mukaan moskeija ei aiheuta häiriötä alueella, vaikka…
Uskonto • jaetut avainsanat: #Moskeija
Paavi Leo aloittaa tänään viikon mittaisen vierailun Espanjassa. Madridissa järjestetään rukoushetki, johon odotetaan jopa 400 000 osallistujaa. Huomenna paavi johtaa messun, johon…
Uskonto
Suomessa kiivasta keskustelua herättänyt Suvivirsi on saanut huomiota myös Ruotsissa. Ruotsalaislehti Expressen nostaa esiin, että kaikki eivät arvosta virren kristillistä sanomaa. Espoon…
Uskonto • jaetut avainsanat: #Espoo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.