Nimipäivä:
Vieno, Moona, Viena
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvallat ja Iran ovat neuvotelleet ja päässeet sopimukseen. Norjan kruununprinsessan Mette-Maritin pojan Marius Borg Höibyn tuomio annetaan tänään.


Venäjä iski historialliselle luostarille Ukrainassa

Aihesivu: Venäjä iski historialliselle luostarille Ukrainassa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Venäjän ilmahyökkäys aiheutti tuhoja Petšerskin luostarissa Kiovassa, joka on Unescon maailmanperintökohde. Hyökkäyksessä kuoli neljä ihmistä ja rakennus vaurioitui pahoin. Tämä on raskain hyökkäys Ukrainan pääkaupunkiin kahteen viikkoon.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 15.6.2026 klo 07:38
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Venäjän ilmahyökkäys aiheutti tuhoja Petšerskin luostarissa Kiovassa, joka on Unescon maailmanperintökohde. Hyökkäyksessä kuoli neljä ihmistä ja rakennus vaurioitui pahoin. Tämä on raskain hyökkäys Ukrainan pääkaupunkiin kahteen viikkoon.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.6.2026 klo 07:38, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venäjä iski historialliselle luostarille Ukrainassa • Venäjän iskut Ukrainassa aiheuttavat kuolemia.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 15.6.2026 klo 07:38.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Ukraina, #Venäjä, #Kiova.

Selkokielinen yhteenveto

Venäjä hyökkäsi luostariin Ukrainassa

Venäjä teki ilmahyökkäyksen Petšerskin luostariin Kiovassa. Hyökkäyksessä kuoli neljä ihmistä. Luostari on tärkeä historiallinen paikka ja Unescon maailmanperintökohde. Tämä oli raskain hyökkäys Kiovaan kahteen viikkoon.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.