Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Metsä Group investoi 25 miljoonaa euroa Muoto-pakkausten tuotantoon, mutta päättää keskeyttää Kuura-tekstiilikuituhankkeen. Unkarin parlamentti on valinnut Andras Bakan…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvallat ja Iran ovat päässeet sopimukseen, joka lopettaa sodan Iranissa, ainakin hetkeksi. Sopimus avaa Hormuzinsalmen ja lopettaa iranilaisten satamien merisaarron. Tämä rauhansopimus voi muuttaa alueen poliittista dynamiikkaa merkittävästi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvallat ja Iran ovat päässeet sopimukseen, joka lopettaa sodan Iranissa, ainakin hetkeksi. Sopimus avaa Hormuzinsalmen ja lopettaa iranilaisten satamien merisaarron. Tämä rauhansopimus voi muuttaa alueen poliittista dynamiikkaa merkittävästi.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.6.2026 klo 07:38, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trumpin diili muuttaa Lähi-idän tilannetta.
Trumpin diili muuttaa tilannetta
Yhdysvallat ja Iran ovat tehneet sopimuksen, joka lopettaa sodan Iranissa. Sopimus avaa Hormuzinsalmen ja poistaa merisaarron. Tämä voi muuttaa Lähi-idän tilannetta tulevaisuudessa. Rauhansopimus vaikuttaa myös Israelin ja Yhdysvaltojen suhteisiin.
Yhdysvallat ja Iran ovat päässeet sopimukseen, joka lopettaa sodan Iranissa, ainakin hetkeksi. Sopimus avaa Hormuzinsalmen ja lopettaa iranilaisten satamien merisaarron. Tämä rauhansopimus voi muuttaa alueen poliittista dynamiikkaa merkittävästi.
Iran ja Yhdysvallat ovat saavuttaneet rauhansopimuksen, joka allekirjoitetaan Sveitsissä perjantaina. Sopimus sisältää myös aselevon Lähi-idässä, mukaan lukien Libanonissa. Yhdysvaltain presidentti Donald Trump…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Iran, #Yhdysvallat
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoitti, että Lähi-idän rauhansopimus on vain tuntien päässä. Hän kritisoi Israelin viimeaikaista iskua Libanoniin, joka viivästytti sopimuksen solmimista.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Iran
Iranin hallitus ei ole vielä tehnyt lopullista päätöstä rauhansopimuksesta Yhdysvaltojen kanssa. Sopimusluonnosta käsitellään edelleen eri näkökulmista, ja se herättää huolta Iranin etujen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Iran, #Yhdysvallat
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoitti, että rauhansopimus Iranin kanssa on määrä allekirjoittaa sunnuntaina. Trumpin mukaan sopimus estää Irania kehittämästä ydinaseita. Iranin ulkoministeriö…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Iran
Yhdysvallat ja Iran ovat päässeet sopimukseen sotatoimien päättämisestä. Sopimus on valmis ja se allekirjoitetaan virallisesti 19. kesäkuuta Sveitsissä. Pakistan on toiminut neuvotteluiden…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Iran
Ukrainan ja Venäjän presidentit, Zelenskyi ja Putin, soittivat Yhdysvaltain presidentille Trumpille. Puhelussa keskusteltiin sodasta, rauhasta ja Trumpin syntymäpäiväonnitteluista. Presidenttien on määrä tavata…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.