Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Alkava viikko tuo Suomeen sumua ja mahdollisia rankkasateita. Matalapaineen liike vaikuttaa sään epävakauteen, erityisesti pohjoisessa. Etelä- ja lounaisrannikolla voi esiintyä voimakkaita sadekuuroja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Alkava viikko tuo Suomeen sumua ja mahdollisia rankkasateita. Matalapaineen liike vaikuttaa sään epävakauteen, erityisesti pohjoisessa. Etelä- ja lounaisrannikolla voi esiintyä voimakkaita sadekuuroja.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.6.2026 klo 20:12, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Viikko alkaa sumulla ja sateella • Viikon alku tuo sumua ja sadekuuroja • Viikon alku tuo sumua ja sadekuuroja.
Viikko alkaa sumulla ja sateella
Tämä viikko alkaa Suomessa sumuisena. Sateita voi tulla erityisesti etelä- ja lounaisrannikolla. Matalapaine tuo epävakaata säätä pohjoiseen. Lämpötila voi nousta nopeasti, kun aurinko paistaa.
Alkava viikko tuo Suomeen sumua ja mahdollisia rankkasateita. Matalapaineen liike vaikuttaa sään epävakauteen, erityisesti pohjoisessa. Etelä- ja lounaisrannikolla voi esiintyä voimakkaita sadekuuroja.
Alkuviikko tuo Suomeen sumua ja mahdollisia rankkoja sadekuuroja. Matalapaineen liike vaikuttaa sään epävakauteen erityisesti pohjoisessa. Lämpötilat voivat nousta nopeasti, kun aurinko paistaa.
Alkuviikko tuo Suomeen sumua ja mahdollisia rankkasateita. Ilmatieteen laitoksen meteorologin mukaan matalapaineen liike vaikuttaa sään kehitykseen. Etelä- ja lounaisrannikolla voi esiintyä voimakkaita sadekuuroja.
Sunnuntaina Suomeen saapuu voimakkaita tuulia, ja Ilmatieteen laitos on antanut varoituksia lähes koko maahan sekä merialueille. Tuuli voi paikoin yltyä jopa 21…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #IlmatieteenLaitos
Viikonloppuna sää Suomessa on harmaa ja vaihteleva. Lauantaina pouta vaihtuu iltapäivällä sateeksi, joka leviää Etelä- ja Keski-Suomeen. Sunnuntaina odotetaan kovaa sadetta ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sade
Ensi viikonlopun sää on epävakainen ja viilenee lämpimien säiden jälkeen. Etelästä saapuva matalapaine tuo sateita koko maahan, ja sademäärät voivat etelässä nousta…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sade
Suomeen saapuu kesämyrsky, joka tuo mukanaan rankkasateita ja voimakkaita tuulia. Ilmatieteen laitos on antanut tuulivaroituksen laajalle alueelle, erityisesti Etelä-, Länsi- ja Pohjois-Suomeen.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #IlmatieteenLaitos
Maan etelä- ja keskiosassa sää selkenee päivän aikana, mutta sade jatkuu paikoin runsaanakin. Syvä matalapaine liikkuu lännestä Ruotsiin, mikä tuo mukanaan navakkaa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sade
Sunnuntaina säässä on odotettavissa helpotusta, kun sade ja tuuli vähenevät. Yön aikana voi kuitenkin esiintyä voimakasta tuulta ja sadetta, erityisesti lännessä. Juhannuksen…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sade, #IlmatieteenLaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.