Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulussa Värtön uimarannalla löytyi uimakopista vaatteita, mikä herätti huolta ohikulkijoissa. Pelastuslaitos sai hälytyksen mahdollisesta hukkumisesta, mutta ei löytänyt ketään vedestä. Tilanteesta ei ollut havaintoja veden varassa olevista ihmisistä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulussa Värtön uimarannalla löytyi uimakopista vaatteita, mikä herätti huolta ohikulkijoissa. Pelastuslaitos sai hälytyksen mahdollisesta hukkumisesta, mutta ei löytänyt ketään vedestä. Tilanteesta ei ollut havaintoja veden varassa olevista ihmisistä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.6.2026 klo 16:35, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vaatteet herättivät huolta uimarannalla.
Vaatteet herättivät huolta uimarannalla
Oulussa Värtön uimarannalla löytyi vaatteita uimakopista. Tämä sai ohikulkijat huolestumaan. Pelastuslaitos sai hälytyksen, että joku olisi veden varassa. He tutkivat tilannetta, mutta eivät löytäneet ketään vedestä.
Oulussa Värtön uimarannalla löytyi uimakopista vaatteita, mikä herätti huolta ohikulkijoissa. Pelastuslaitos sai hälytyksen mahdollisesta hukkumisesta, mutta ei löytänyt ketään vedestä. Tilanteesta ei ollut havaintoja veden varassa olevista ihmisistä.
Poliisi on käynnistänyt etsinnät Salossa, jossa lauantaina katosi mies. Viimeisin havainto hänestä on Pellonpääntiellä. Etsintöihin osallistuvat poliisi, rajavartiolaitos ja vapaaehtoiset.
Kotimaa
Perjantai-iltana Aurajoesta löytyi keski-ikäinen mies, joka oli kuollut. Hätäilmoitus tehtiin ulkopuolisilta, ja mies todettiin kuolleeksi paikan päällä. Poliisi ei epäile rikosta.
Kotimaa
Poliisi tutkii Oulussa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä sattuneita tulipaloja. Ensimmäinen palo syttyi Ritaharjussa roskakatoksessa, joka levisi myös naapurin alueelle. Toinen tulipalo…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Seinäjoen Kasperissa syttyi torstai-iltana tulipalo viisikerroksisessa kerrostalossa. Palo alkoi ylimmästä kerroksesta ja tuhosi yhden huoneiston täysin, mutta henkilövahinkoja ei syntynyt. Osa asukkaista…
Kotimaa
Savukosken lämpölaitoksen kattoeristeissä syttynyt tulipalo on saatu sammutettua. Pelastuslaitos sai hälytyksen perjantaiaamuna, ja palon sammuttamiseksi oli tarpeen purkaa katon rakenteita. Selvitystyöt korvaavan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Kaksi sonnia putosi lantakuiluun Maaningalla sunnuntaina. Pelastuslaitos työskenteli useita tunteja eläinten auttamiseksi. Betoniritilä rikkoutui, mikä johti onnettomuuteen.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.