Nimipäivä:
Turo, Turkka
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvallat iski Iranin kohteisiin Hormuzinsalmella vastauksena väitettyihin laivaiskuihin. Nordicshape Helsingin toiminta on keskeytetty vakavien potilasturvallisuuspuutteiden vuoksi.


Helsingin joukkue tuli toiseksi Jukolassa

Aihesivu: Helsingin joukkue tuli toiseksi Jukolassa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Suunnistuksen Jukola-tapahtuma alkoi sähkökatkoksen varjostamana Kotkassa. Vaikeista sääolosuhteista huolimatta Helsingin Suunnistajat saavutti kakkossijan, jääden voittajasta vain 12 sekuntia. Ruotsalaisseura Stora Tuna voitti kilpailun seitsemännen kerran peräkkäin.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Muut lajit
  • Päivitetty 14.6.2026 klo 09:55
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Suunnistuksen Jukola-tapahtuma alkoi sähkökatkoksen varjostamana Kotkassa. Vaikeista sääolosuhteista huolimatta Helsingin Suunnistajat saavutti kakkossijan, jääden voittajasta vain 12 sekuntia. Ruotsalaisseura Stora Tuna voitti kilpailun seitsemännen kerran peräkkäin.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.6.2026 klo 09:55, pääluokka Muut lajit.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Helsingin joukkue tuli toiseksi Jukolassa • Helsingin Suunnistajat sijoittui toiseksi Jukolan viestissä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 14.6.2026 klo 09:55.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Muut lajit.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #HelsinginSuunnistajat, #Jukola, #StoraTuna.

Selkokielinen yhteenveto

Helsingin joukkue tuli toiseksi Jukolassa

Jukola-tapahtuma alkoi sähkökatkoksen takia Kotkassa. Sateiset olosuhteet vaikeuttivat kilpailua. Helsingin Suunnistajat sai kakkossijan, vain 12 sekuntia voittajasta. Ruotsalaisseura Stora Tuna voitti kilpailun seitsemännen kerran peräkkäin.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 06.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä.
Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat runsaita maan eteläosissa.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi.
Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.