Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Iranin ja Yhdysvaltain rauhansopimus viivästyy, ja Ruotsissa on tapahtunut ampumistapaus, jossa kaksi lasta on saanut vammoja. Lisäksi Suomeen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ruotsissa Alvestan lähistöllä kahta lasta on ammuttu, ja heidät on toimitettu sairaalahoitoon. Poliisi epäilee, että ampumisen takana on mies, joka löytyi kuolleena tapahtumapaikan läheltä. Poliisi tutkii tapausta murhan yrityksenä, eikä muita epäiltyjä etsitään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ruotsissa Alvestan lähistöllä kahta lasta on ammuttu, ja heidät on toimitettu sairaalahoitoon. Poliisi epäilee, että ampumisen takana on mies, joka löytyi kuolleena tapahtumapaikan läheltä. Poliisi tutkii tapausta murhan yrityksenä, eikä muita epäiltyjä etsitään.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.6.2026 klo 17:44, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Yle Uutiset, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kahta lasta ammuttu Ruotsissa • Kahta lasta ammuttu Ruotsissa • Kaksi lasta ammuttu Ruotsissa.
Ampuminen tapahtui Ruotsissa
Ruotsissa on tapahtunut ampuminen, jossa kahta lasta on haavoitettu. Lapset on viety sairaalaan hoitoon. Poliisi epäilee, että ampumisen takana on mies, joka löytyi kuolleena. Poliisi tutkii tapausta murhan yrityksenä. Tilanteesta ei ole vaaraa muille ihmisille.
Ruotsissa Alvestan lähistöllä kahta lasta on ammuttu, ja heidät on toimitettu sairaalahoitoon. Poliisi epäilee, että ampumisen takana on mies, joka löytyi kuolleena tapahtumapaikan läheltä. Poliisi tutkii tapausta murhan…
Ruotsissa Alvestassa kahta lasta on ammuttu, ja heidät on toimitettu sairaalahoitoon. Epäilty ampuja löytyi kuolleena tapahtumapaikan läheltä. Poliisi tutkii tapausta murhayrityksenä.
Ruotsissa Alvestassa on ammuttu kahta lasta, jotka on toimitettu sairaalahoitoon. Epäilty ampuja löytyi kuolleena tapahtumapaikan läheltä. Poliisi tutkii tapausta murhayrityksenä.
Ruotsissa kaksi alle 18-vuotiasta tyttöä on ammuttu Alvestan lähellä. Tytöt on toimitettu sairaalahoitoon, ja toinen heistä on hengenvaarassa. Poliisi tutkii tapausta murhan yrityksenä ja epäilty mies löytyi kuolleena…
Ruotsissa Alvestassa kahta lasta on ammuttu, ja heidät on toimitettu sairaalahoitoon. Epäilty mies löytyi kuolleena tapahtumapaikan läheltä. Poliisi tutkii tapausta murhayrityksenä.
Ruotsissa Alvestan lähellä kahta lasta ammuttiin lauantaina aamupäivällä. Loukkaantuneet on toimitettu sairaalaan, mutta heidän tilastaan ei ole tietoa. Poliisi tutkii tapausta murhan yrityksenä ja epäilty tekijä löytyi myöhemmin…
Ruotsin Alvestassa tapahtui ampuminen, jossa kaksi lasta loukkaantui. Ampumisen epäilty tekijä on löydetty kuolleena asuintalon läheisyydestä. Lapset on toimitettu sairaalaan hoitoon.
Tampereella tutkitaan tapausta, jossa henkilö epäillään tönäistyksi raitiovaunukiskoille. Poliisi on ottanut kiinni epäillyn tekijän. Tapausta käsitellään tapon yrityksenä.
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Helsingin Vallilassa tapahtui vakava väkivallanteko, jossa miehelle aiheutui vakavia vammoja teräaseella. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä ja on pidättänyt kaksi henkilöä, joiden…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi on päättänyt esitutkinnan helmikuussa Turun Varissuolla tapahtuneesta henkirikoksesta. 43-vuotias mies on tunnustanut tappaneensa 44-vuotiaan uhriin riidan seurauksena. Uhri löydettiin parvekkeelta yli…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Sodankylässä kuoli 60-vuotias mies, joka vietiin tehohoitoon. Poliisi tutkii tapausta mahdollisena rikoksena, ja epäiltyinä on kaksi miestä, jotka olivat viettäneet aikaa uhrin…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Kokkolassa tapahtui väkivallanteko, jossa epäilty on 32-vuotias mies. Hänet vangittiin todennäköisin syin tapon yrityksestä ja laittomasta uhkauksesta. Väkivalta alkoi sanallisella uhkailulla ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Savonlinnan tulipalosta syytetty mies on kiistänyt syyllisyytensä perheensä murhaamisesta. Naapuri ihmettelee, miksi mies ei jäänyt auttamaan perhettään, vaan juoksi hakemaan apua. Tulipalossa…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.