Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi ja Yhdysvaltain presidentti Donald Trump keskustelivat puhelimessa. Britannian joukot ottivat haltuun Venäjän varjolaivaston tankkerin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Paimion Rasti saavutti neljännen sijan Venlojen viestissä, ollen toiseksi paras suomalaisjoukkue. Tämä on seuran paras sijoitus tapahtumassa sitten vuoden 2012, jolloin joukkue oli kolmas.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Paimion Rasti saavutti neljännen sijan Venlojen viestissä, ollen toiseksi paras suomalaisjoukkue. Tämä on seuran paras sijoitus tapahtumassa sitten vuoden 2012, jolloin joukkue oli kolmas.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.6.2026 klo 20:00, pääluokka Muut lajit.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Paimion Rasti neljänneksi Venlojen Viestissä • Kalevan Rasti sijoittui toiseksi Venlojen viestissä • Kalevan Rasti sijoittui toiseksi Venlojen viestissä.
Paimion Rasti sijoittui neljänneksi
Paimion Rasti sai neljännen sijan Venlojen viestissä. Se oli toiseksi paras suomalaisjoukkue. Tämä on paras sijoitus seuralle sitten vuoden 2012. Silloin joukkue oli kolmas.
Paimion Rasti saavutti neljännen sijan Venlojen viestissä, ollen toiseksi paras suomalaisjoukkue. Tämä on seuran paras sijoitus tapahtumassa sitten vuoden 2012, jolloin joukkue oli kolmas.
Kalevan Rasti saavutti toisen sijan Venlojen viestisuunnistuksessa. Elisa Mattila johti pitkään ankkuriosuutta, mutta hävisi lopussa IFK Göteborgin Sanna Fastille. Mattila kertoi, että jalat olivat loppuvaiheessa voimattomat.
Kalevan Rasti saavutti toisen sijan Venlojen viestisuunnistuksessa. Elisa Mattila johti pitkään ankkuriosuutta, mutta hävisi lopussa ruotsalaiselle IFK Göteborgille. Mattila kertoi tunteneensa jalat voimattomiksi kilpailun loppuvaiheessa.
Kalevan Rasti saavutti toisen sijan Venlojen viestisuunnistuksessa. Ankkuri Elisa Mattila johti pitkään, mutta hävisi lopussa ruotsalaiselle IFK Göteborgille. Mattila kertoi, että hän ei pystynyt vastaamaan kilpailijan vauhtiin loppuvaiheessa.
Venlojen viesti päättyi ruotsalaisen IFK Göteborgin voittoon Kotkassa. Tampereen Pyrinnön ykkösjoukkue sijoittui kuudenneksi, ja ankkuriosuudella juossut Venla Harju harmitteli omia virheitään. Ero kärkeen oli reilut kahdeksan minuuttia, ja…
Kalevan Rasti saavutti toisen sijan Venlojen viestissä Kotkassa. Joukkue hävisi Ruotsin IFK Göteborgille minuutilla. Venlojen viesti on vaativa viestisuunnistuskilpailu, jossa on neljä osuutta.
Suomen suunnistusjoukkueen kokoonpano MM-sprintteihin on nyt selvillä. Mukana ovat ensikertalaiset Aaro Aho ja Aarni Ronkainen sekä kokeneet Tuomas Heikkilä ja Akseli Ruohola.…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #Suunnistus
Suomen ykkösjoukkue sijoittui kolmanneksi suunnistuksen maailmancupin sprinttiviestissä Ruotsin Skarassa. Voittoon ylsi Norja, joka oli 27 sekuntia nopeampi. Tshekki tuli toiseksi vain kahden…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #Suunnistus
Suunnistaja Tuomas Heikkilä on saavuttanut menestystä kotimaan kilpailuissa ja kansainvälisesti. Hän voitti kultamitalit SM-sprinttikisoissa ja kilpaili tiukasti maailmancupissa. Heikkilä valmistautuu kesän tärkeimpiin…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #Suunnistus
Kotkassa järjestettävä suunnistustapahtuma Kotka-Jukola on lähes valmis. Kilpailukeskus Kymin lentokentän alueella on viimeistelyä vaille valmis ottamaan vastaan kymmenet tuhannet vieraat. Alueella on…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #Suunnistus
Suunnistuksen valmennusjohto on valinnut keskisuomalaisia nuoria joukkueisiin nuorten MM- ja EM-kilpailuihin sekä Eurooppa-cupiin. MM-kilpailut järjestetään Ruotsissa kesäkuussa, ja Euroopan mestaruuskilpailut Slovenian Lokvessa…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #Suunnistus
Suomi on valmistelemassa muodostelmaluistelun pääsyä olympialajiksi. Taitoluisteluliitto julkisti maajoukkueen, johon kuuluu 11 luistelijaa Kaisa Arrateigin valmennuksessa. Muodostelmaluistelu kilpailee Synchro 9 -kisamuodolla, joka…
Muut lajit
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.