Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ylen lähetys keskeytyi lauantaina ennen Venlojen viestin alkua massiivisen sähkökatkoksen takia. Katkos kesti noin kaksikymmentä minuuttia, mutta tilanne on nyt palautunut normaaliksi. Kotkassa, jossa tapahtuma järjestettiin, odotetaan 30 000–40 000 kävijää.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ylen lähetys keskeytyi lauantaina ennen Venlojen viestin alkua massiivisen sähkökatkoksen takia. Katkos kesti noin kaksikymmentä minuuttia, mutta tilanne on nyt palautunut normaaliksi. Kotkassa, jossa tapahtuma järjestettiin, odotetaan 30 000–40 000 kävijää.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.6.2026 klo 13:57, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ylen lähetys keskeytyi sähkökatkon takia.
Ylen lähetys keskeytyi sähkökatkon takia
Ylen lähetys pysähtyi lauantaina juuri ennen Venlojen viestin alkua. Sähkökatkos kesti noin kaksikymmentä minuuttia. Nyt tilanne on taas normaalisti. Kotkassa on paljon ihmisiä, jopa 30 000–40 000 kävijää odotetaan.
Ylen lähetys keskeytyi lauantaina ennen Venlojen viestin alkua massiivisen sähkökatkoksen takia. Katkos kesti noin kaksikymmentä minuuttia, mutta tilanne on nyt palautunut normaaliksi. Kotkassa, jossa tapahtuma järjestettiin, odotetaan 30…
Suunnistuksen Jukolan viesti alkaa lauantaina Kotkassa, ja kisapaikalle odotetaan noin 50 000 vierasta. Liikenne on ruuhkautunut pahasti, ja jonot ovat yltäneet jopa…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Kotka, #VenlojenViestit
Jukolan viestin järjestäjät suunnittelevat evakuointia 40 000 ihmisen tapahtumassa Kotkassa. Kilpailu, joka pidetään 13.-14. kesäkuuta, voi keskeytyä drooniuhan vuoksi. Järjestäjät tekevät tiivistä…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Jukola, #Kotka
Lappeenrannassa tapahtui onnettomuus, jossa 16-vuotias mopoilija kuoli. Poliisin mukaan onnettomuus tapahtui ohitustilanteessa, kun autoilija yritti ohittaa mopoa ja törmäsi siihen. Autoilija on…
Liikenne
Junaliikenne on keskeytynyt henkilövahingon vuoksi Tampereen ja Oriveden välillä. Pelastustoimet ovat käynnissä, ja tilanne aiheuttaa poikkeusjärjestelyitä junaliikenteeseen. Junat myöhästyvät ja osa vuoroista…
Liikenne
Hampurin lentokenttä on suljettu turvallisuusuhan vuoksi, ja kaikki lähtevät lennot on peruttu. Matkustajat on määrätty poistumaan koneista, ja etsintöjä tehdään lentokentän tiloissa.…
Liikenne
Poliisi tutkii Turussa tapahtunutta liikenneonnettomuutta, jossa seitsemänvuotias lapsi kuoli. Onnettomuus sattui suojatiellä, kun paikallisliikenteen linja-auto ajoi kärkikolmion takaa ja törmäsi lapseen. Kuljettajaa…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.