Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Aurajoella Turussa tapahtui myöhään perjantai-iltana vesipelastustehtävä, jossa yksi ihminen kuoli. Pelastuslaitos sai hälytyksen asiasta kello 23.09, ja poliisi on vahvistanut henkilövahingon. Tapahtuma on herättänyt huomiota alueella.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Aurajoella Turussa tapahtui myöhään perjantai-iltana vesipelastustehtävä, jossa yksi ihminen kuoli. Pelastuslaitos sai hälytyksen asiasta kello 23.09, ja poliisi on vahvistanut henkilövahingon. Tapahtuma on herättänyt huomiota alueella.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.6.2026 klo 07:34, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vesipelastustehtävä Aurajoella päättyi traagisesti.
Vesipelastustehtävä Aurajoella päättyi traagisesti
Aurajoella Turussa tapahtui onnettomuus perjantai-iltana. Pelastuslaitos sai hälytyksen vesipelastustehtävästä. Yksi ihminen kuoli onnettomuudessa. Poliisi vahvisti asian ja tutkii tapahtumia.
Aurajoella Turussa tapahtui myöhään perjantai-iltana vesipelastustehtävä, jossa yksi ihminen kuoli. Pelastuslaitos sai hälytyksen asiasta kello 23.09, ja poliisi on vahvistanut henkilövahingon. Tapahtuma on herättänyt huomiota alueella.
Turussa Itäisellä Rantakadulla tapahtui pelastusoperaatio, jossa yksi henkilö kuoli. Varsinais-Suomen pelastuslaitos sai ilmoituksen vesipelastustehtävästä Aurajoessa. Poliisi vahvistaa, että heillä oli yhteinen tehtävä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Turku, #Pelastuslaitos
Seinäjoen Kasperissa syttyi torstai-iltana tulipalo viisikerroksisessa kerrostalossa. Palo alkoi ylimmästä kerroksesta ja tuhosi yhden huoneiston täysin, mutta henkilövahinkoja ei syntynyt. Osa asukkaista…
Kotimaa
Raaseporissa hukkuneet vanhempi ja lapsi eivät olleet uimassa, kertoo Länsi-Uudenmaan poliisi. Heidät löydettiin maanantaina Västerbyn ulkoilualueelta, jossa ei ole uimarantaa. Poliisi tutkii…
Kotimaa
Peruskoulun jälkeisessä koulutuksen yhteishaussa lähes 74 000 ihmistä sai opiskelupaikan. Hakijoita oli reilut 84 000, ja opiskelupaikan sai lähes 90 prosenttia. Ensimmäistä…
Kotimaa
Espoossa Säterissä hylätty omakotitalo on täysin palamassa. Pelastuslaitoksen mukaan talo tuhoutuu kokonaan, ja paikalla on kymmenen pelastusyksikköä sammuttamassa tulta. Talo sijaitsee Kehä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Savukosken lämpölaitoksen kattoeristeissä syttynyt tulipalo on saatu sammutettua. Pelastuslaitos sai hälytyksen perjantaiaamuna, ja palon sammuttamiseksi oli tarpeen purkaa katon rakenteita. Selvitystyöt korvaavan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.